آدم نژاد با بیان اینکه هزینههای استفاده از فرودگاههای مهرآباد و پیام برای هوانوردی عمومی بسیار زیاد بود، گفت: هزینه برای جا به جایی ۳ تا ۴ نفر از طریق هوانوردی عمومی بسیار زیاد بوده بنابراین طبیعی بود که اجازه پرواز در سالهای گذشته به این ناوگان داده نشود، اما ما سعی کردهایم هزینههای آنها را کم کنیم تا صنعت تجاری و کسب و کار این ناوگان هم رونق گیرد.
وی یادآوری کرد: هم اکنون برای انجام بسیاری از نقشههای هوایی و همچنین ارزیابی از فرودگاههای کشور دچار مشکل هستیم، اما با راه اندازی این حمل و نقل هوایی میتوانیم این اقدامات را با سرعت بیشتری انجام دهیم البته ایر تاکسی و ایجاد هواپیماهای شخصی هم میتواند در کنار این بخش هم رونق گیرد.
آدم نژاد اظهار کرد: ایر تاکسی متقاضیان خاص خودش را دارد و برای برخی از مسیرها و افراد میتواند تأثیر گذار باشد، زیرا که بسیاری از فرودگاههای کشور در هفته تنها یک پرواز دارند، اما ما میتوانیم با استفاده از این هواپیماهای کوچک آنها را هم رونق ببخشیم.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: هم اکنون تقاضا برای این پروازها وجود دارد و پیگیری این متقاضیان باعث شد که سازمان هواپیمایی و ریاست جمهوری به فکر راه اندازی مجدد صنعت هوانوردی عمومی شود.
وی بیان کرد: زنجیره توسعه در منطقه به این شکل است که ابتدا صنعت هواپیمایی عمومی را راه اندازی کنیم سپس مراحل تعمیرکار و آموزش آنها را ایجاد کنیم تا به مرحله توسعه تجاری در صنعت هواپیمایی برسیم، اما در ایران تمامی این اقدامات برعکس شده و ما ابتدا صنعت هواپیمایی تجاری را ایجاد کردهایم سپس به فکر صنعت هوانوردی عمومی افتادهایم.
آدم نژاد تأکید کرد: تهیه هواپیماهای عمومی بسیار سادهتر از هواپیماهای تجاری است که آنها را خریداری میکنیم.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عمده کشورها سازنده ناوگان هوانوردی عمومی هستند، گفت: کشورهای سازنده هواپیماهای تجاری محدود هستند، اما برای صنعت هوانوردی عمومی این مشکل وجود ندارد و ما تحریمهایی را که برای خریداری هواپیماهای تجاری دور میزنیم در این صنعت به آن نیازی نداریم حتی در داخل کشور هم چندین ناوگان هوانوردی عمومی وجود دارد که از آنها در حوزه آموزشی استفاده میشود.
وی تأکید کرد: به گفته عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور هم اکنون ۱۰۰ فروند هواپیمای عمومی در کشور وجود دارد که در حوزه آموزشی و گردشگری استفاده میشود.
آدم نژاد با بیان اینکه بعد از ایجاد و رونق صنعت هوانوردی عمومی، مرحله حمل بار هوایی را ساماندهی خواهیم کرد، گفت: تا شهریور ماه برنامه حمل و نقل بار هوایی را به مرحله اجرایی خواهیم رساند.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش سوخت، ساختار فرودگاهها و ساختار توسعه این صنعت در حوزه حمل و نقل هوایی بار بسیار ضروری است که به زودی اجرای آنها را در دستور کار قرار میدهیم.
انتهای پیام/