سیستم عامل جایگزین اندروید در گوشی‌های هوآوی چیست؟

هوآوی در پی فشارهای بی سابقه گوگل بر این شرکت به دنبال جایگزینی مناسب برای سیستم عامل مورد استفاده در گوشی‌های خود است.

سیستم عامل جایگزین اندروید در گوشی‌های هوآوی چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوآوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تلفن همراه هوشمند در جهان پس از لفو یک جانبه بسیاری از قراردادهای تجاری و پشتیبانی محصولات خود از سوی شرکت‌های آمریکایی به ویژه گوگل درصدد برآمده است تا با روش‌هایی گوناگون به مقابله تلاش‌های این شرکت برای ضربه زدن به خود برآید.


بیشتر بخوانید: مردم چین گوشی‌های آیفون خود را به سطل زباله انداختند +فیلم


یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که هوآوی را تهدید می‌کند عدم پشتیبانی احتمالی گوگل از سیستم عامل اندروید مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند این شرکت در آینده نزدیک است. البته گوگل هنوز آن را اجرایی نکرده است و صحبتی نیز از قصد این غول فناوری آمریکایی برای قطع سیستم عامل اندروید روی گوشی‌های هوآوی از جانب مدیران گوگل منتشر نشده است.

مدیران هوآوی هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از برنامه آتی این شرکت برای جایگزینی اندروید اعلام نکرده‌اند و تنها اخبار جزیی از این سیستم عامل احتمالی منتشر شده است. تعداد زیادی از کارشناسان فناوری در جهان اتفاق نظر دارند که قطعا شرکتی مانند هوآوی برنامه‌های دقیقی برای آینده و جلوگیری از کاهش‌ میلیون‌ها کاربر خود در آینده دارد و تنها باید منتظر ماند و سیستم عامل مورد استفاده در گوشی‌های هوآوی را مشاهده کرد.

نام‌های احتمالی Huawei Ark OS، Ark OS، HongMeng OS، Project Z اسم‌هایی هستند که برای سیستم عامل آینده شرکت هوآوی در نظر گرفته شده است. با توجه گستردگی نرم‌افزاری و میلیون‌ها کاربری که همه روزه از سیستم عامل اندروید در گوشی‌های هوآوی خود استفاده می‌کنند مطمئنا در صورت تغییر سیستم عامل مورد استفاده در این دستگاه‌ها حداقل در ابتدای کار کاربران دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌توانند خود را با این سیستم عامل هماهنگ سازند.

سیستم عامل جایگزین اندروید در گوشی‌های هوآوی چیست؟

هوآوی هم چنین باید فروشگاهی مجازی همانند Google play را در سیستم عامل جدید خود به وجود بیاورد تا کاربران آن بتوانند نیازهای نرم‌ازاری خود را برطرف سازند. فروشگاه مجازی هوآوی احتمالا Aptoide  نان دارد.

انتهای پیام/

 هوآوی به دنبال سیستم عاملی جایگزین جای اندروید

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار