کمیسر حقوق‌بشر شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کشورهای اروپایی باید تدابیر لازم را برای بازگرداندن سریع اتباع خردسال خود از اردوگاه الهول اتخاذ کنند.

شورای اروپا: کشور‌های اروپایی باید اتباع کم سن و سال خود را از سوریه باز گردانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونجا میاتوویچ» کمیسر حقوق‌بشر شورای اروپا روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در استراسبورگ اعلام کرد کشور‌های اروپایی باید آن دسته از اتباع خردسال خود را که در اردوگاه الهول سوریه نگهداری می‌شوند به کشورهایشان بازگردانند. نزدیک به ۷۳ هزار نفر در شرایط بسیار اسفبار و خطرناکی در اردوگاه الهول نگهداری می‌شوند.

کمیسر حقوق‌بشر اروپا در بیانیه خود به گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت استناد و اعلام کرد ۹۰ درصد از طرفداران گروه تروریستی داعش که در اردوگاه الهول در شمال شرقی سوریه نگهداری می‌شوند، زنان و کودکان زیر شش سال هستند.

کمیسر حقوق‌بشر شورای اروپا در بیانیه خود تاکید کرد: ما از اعضای شورای اروپا درخواست می‌کنیم با عمل به مسئولیت‌های خود تدابیر لازم را برای بازگرداندن سریع اتباع خردسال خود از اردوگاه الهول اتخاذ کنند.

این مسئول اروپایی خاطر نشان کرد: "ما خواستار آن هستیم که دولت‌های اروپایی مادران این کودکان را نیز به کشورشان بازگردانند. اگر لازم باشد هیچ چیز مانع از آن نخواهد شد که دستگاه قضایی کشور‌های اروپایی این زنان را به علت عضویت در داعش یا همکاری با این گروه تروریستی محاکمه کند".

دولت فرانسه برای بازگرداندن اتباع خود از این اردوگاه‌ها که شمارشان بالغ بر ۱۵۰ نفر برآورد شده است، سیاست "مورد به مورد" را به اجرا گذاشته است. طبق اعلام منابع قضایی فرانسه، اکثر اتباع فرانسوی که در اردوگاه‌های سوریه به ویژه در شمال شرقی این کشور جنگ زده نگهداری می‌شوند، کودکان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار