معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک‌های غیر نقدی مردمی از این استان به مناطق سیل زده کشور ارسال شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، توفیق رحمانی گفت: بخش عمده‌ای از این کمک‌ها یعنی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن سهم شرکت ایستک کردستان بوده است.

وی اضافه کرد: این اقلام شامل آب معدنی، نان، برنج، کنسروجات، آرد، پتو، لباس و لوازم بهداشتی بود که به مناطق سیل زده پلدختر و گلستان ارسال شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه اولین محموله کمک‌های غیرنقدی ۶ فروردین به گلستان بود، یادآور شد: پنجشنبه هفته گذشته نیز پنجمین محموله کمک‌های مردمی به پلدختر ارسال شد.

رحمانی کمک‌های نقدی مردمی ارسالی به این مناطق را نیز در این مدت سه میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این مدت امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان ۳۶۰ نفر روز در شهرستان پلدختر و دره شهر کمک‌های امداد و نجات انجام دادند ضمن اینکه فرماندهی عملیات‌های امدادی پلدختر نیز به مدت ۶ روز در اختیار این جمعیت بود.

وی گفت: از ابتدای وقوع سیل در نوروز امسال، تاکنون سه هزار بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از انبار‌های جمعیت هلال احمر استان برای مردم مناطق سیل زده لرستان و گلستان ارسال شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: ۱۰ هزار گالن ۲۰ لیتری نیز به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیّر سنندجی تهیه شده که به زودی به شهرستان پلدختر ارسال می‌شود.

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده ای، ۱۰۰ تیم امدادی و بیش از ۲ هزار داوطلب فعال و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار