به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزشوپرورش در نشست هماندیشی جشنواره تجربههای موفق مدارس با اشاره به فراخوان جشنواره تجربههای موفق مدارس اظهار کرد: از سال گذشته برنامههایی برای تغییر و ارتقا جایگاه مدرسه در نظر گرفته و برنامههایی را با هدف ارتقای توانمندی مدیر مدرسه آغاز کردهایم.
وی افزود: مدیر مدرسه کنترل کیفیت مدرسه را انجام میدهد و باید سیاستهای ابلاغی را در مدرسه اجرا کند، البته مدیر مدرسه مسئول فرایند یاددهی و یادگیری در مدرسه است.
وزیر آموزشوپرورش افزود: امیدوارم جشنواره «تجربههای موفق مدارس» بهخوبی به مرحله اجرا دربیاوریم چراکه این جشنواره برای ترویج روشهای موفق اداره مدرسه میتواند بسیار مفید واقع شود.
وی با قدردانی از زحمات و تلاشهایی که تاکنون برای جشنواره انجام شده است، گفت: امیدوارم جشنواره «تجربههای موفق مدارس» در حوزه مدیریت آموزشی بسیار اثرگذار باشد و بتوانیم بهتدریج این جشنواره را به شبکهای از تبادل تجربههای آموزشی تبدیل کنیم.
بطحایی با اشاره به اهمیت تبلیغات و اطلاعرسانی این جشنواره در جامعه، تصریح کرد: در گوشه و کنار این کشور مدل و رفتارهای مدیریتی در مدارس دیده میشود که در قالب مدیریت آموزشی قابلتعریف خواهد بود، از این رو تبلیغات و اطلاعرسانی برای این جشنواره دارای اهمیت است چراکه ۲ نکته برگزاری جشنواره و اشاعه این تفکر بسیار مهم است و در این زمینه بخشنامهای با امضا مدیران کل به مدارس ارسال شود.
وزیر آموزشوپرورش تاکید کرد: از تمامی مراحل اجرایی و علمی جشنواره مستندسازی صورت گیرد چراکه میتوانیم در ادامه مسیر جشنواره از مواردی که در مستندات مطرح میشود برای ارتقای جشنواره استفاده کنیم.
در ادامه دبیر نخستین جشنواره ملی «تجربههای موفق مدارس» اظهار کرد: جشنواره ۲ کارگروه علمی و اجرایی دارد و بخش مسائل مالی و حقوقی بر عهده معاونت برنامهریزی و توسعه منابع است. همچنین جشنواره ۲ دبیرخانه دارد که یک دبیرخانه در دانشگاه شهید رجایی و یک دبیرخانه در معاونت آموزش ابتدایی مستقرشده است و دبیرخانه کارگروه اجرایی از ۵اردیبهشت آغاز به کارکرده است.
وی افزود: شعار جشنواره از سند تحول بنیادین برگرفتهشده است و در راستای مدرسه محوری است و بنا بر تاکید وزیر آموزشوپرورش با مدارس بهصورت مستقیم ارتباط برقرار خواهیم کرد.
مجد فر تصریح کرد: کارگروه علمی نظامنامه علمی جشنواره را تدوین کرد، چارت جشنواره به مرحله نهایی رسیده و وظایف مشخص شده است لذا هشت حیطه در جشنواره داریم که هفت حیطه در دوره ابتدایی و یک حیطه در متوسطه دوره دوم خواهد بود.
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ هزار نفر از سایت جشنواره بازدیدکننده داشتهایم، گفت: ارسال آثار تنها از طریق سایت جشنواره امکانپذیر است و برای طرحهایی که نیاز بهراستی آزمایی دارند، ارسال ۱۰تصویر و فیلم ۱۰دقیقهای پیشبینیشده است.
دبیر جشنواره تاکید کرد: یکی از مواردی که در فرمهای داوری آثار گنجانده شده، لزوم ارسال طرحها در شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین است.
مجدفر تصریح کرد: نخستین جشنواره ملی «تجربههای موفق مدارس» با همکاری وزارت آموزشوپرورش و دانشگاه شهید رجایی برگزار میشود و در هفته اول مردادماه نتایج داوری آثار اعلام و در هفته اول شهریورماه جشنواره برگزار خواهد شد تا مدیران مدارس با دستپر سال تحصیلی را آغاز کنند.
دبیر نخستین جشنواره ملی «تجربههای موفق مدارس» با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره تا ۳۱خرداد ۹۸آثار را میپذیرد، اظهار کرد: جشنواره ملی «تجربههای موفق مدارس» در محورهای برنامهریزی و مدیریت، فرآیند آموزش، فعالیتهای فرهنگی و پرورشی، مشارکت والدین و جامعه محلی، فضا و تجهیزات، اقتصاد مدرسه و توسعه منابع، امور ویژه و آموزش و تحقق حقوق شهروندی که خاص دوره دوم متوسطه است، برگزار میشود.
مجد فر در ادامه گفت: پیشنهاد میشود همزمان با جشنواره ملی تجربههای موفق مدارس نمایشگاه جانبی نوآوریها و دستاوردهای آموزشی مدارس، سازمانها و شرکتهای ارائهدهنده خدمات و محصولات آموزشی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شود.
در پایان رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به وظایف کارگروه اجرایی جشنواره افزود: بدین منظور در گام اول یک ستاد اجرایی در دانشگاه تشکیل شد که وظایف محوله را پیش میبرد و پیشنهاد میکنیم با توجه به زمان باقیمانده تا جشنواره در عرصه اطلاعرسانی و تبلیغات بیشتر فعالیت شود.
انتهای پیام/