رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال نمایشگاه‌هایی از کالا‌های عمومی در دو کشور برگزار شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،کریم زاده، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان صبح امروز در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان گفت: پیش بینی می‌شود در صورت میسر شدن، برای سال جاری، محصولات دوکشور ایران و افغانستان در نمایشگاه‌های دوکشور عرضه شود.

وی افزود:این نمایشگاه با محوریت شهرستان بیرجند برپا خواهد شد و عمده‌ی این کالا‌ها عموما تولید جمهوری اسلامی ایران است که درنمایشگاه‌های افغانستان به نمایش گذاشته خواهد شد و یا با فراخوان سایر استان‌های کشورمان می‌تواند به آن بپیوندد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با اشاره به همجواری استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان وظرفیت‌ها و زیرساخت ها‌ی این کشور در توسعه روابط گفت: همجواری و وجود اشتراکات بین دو طرف زمینه ساز بستر مناسب برای توسعه روابط است.

قول رییس جمهور افغانستان برای بازگشایی بازارچه یزدان

کریم زاده با بیان اینکه هم اکنون ۳ گمرک رسمی در خراسان جنوبی فعال است، افزود: رییس جمهور افغانستان در سفری که به ایران داشتند قول بازگشایی بازارچه یزدان به عنوان گمرک رسمی افتتاح شود.


وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های معدنی وگردشگری سلامت است،گفت: همچنین می‌توانیم برای جلب گردشگران از افغانستان و در حوزه گردشگری سلامت، تولید مشترک و فرآوری محصولات برای آینده تاکید داشت و تشکل‌ها و بخش‌های فعال اقتصادی را به این سمت و سو حرکت دهیم.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با اشاره به فراهم کردن زمینه‌ها برای هیئت‌های دوطرف بیان کرد: با این کار دو کشور ایران و افغانستان از ظرفیت‌های یکدیگر به خوبی آگاه می‌شوند و فرصت برای برنامه ریزی فراهم می‌شود.

وی در پایان در خصوص صادرات به افغانستان گفت: درسال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و تنوع محصول خوبی را در این زمینه داریم و باید راهکار‌هایی را برای توسعه روابط داشته باشیم تا ظرفیت بازار متقابل را هم توسعه دهیم.
انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار