پناهی گفت: موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو بررسی شده و می تواند عملیاتی شود.

بسبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، محمد قاسم پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان امور مالیاتی هم اکنون بر موضوع مالیات بر عایدی سرمایه کار کارشناسی انجام می‌دهد و در حوزه املاک، طلا، ارز و خودرو این مالیات می‌تواند وضع شود، البته با توجه به ساختار اجرایی کشور، فرهنگ اجتماعی و زیرساخت‌های اطلاعاتی می‌توان تصمیم گرفت که این مالیات قابلیت اجرایی پیدا کند.

سازمان امور مالیاتی با کلیات طرح نمایندگان درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه موافق است

سرپرست سازمان امور مالیاتی، با تاکید بر اینکه اگر در اجرای هر قانونی زمینه اجرایی و فرهنگ اجتماعی آن دیده نشود شاید در اجرا با مشکل مواجه شود، افزود: سازمان امور مالیاتی با کلیات طرح نمایندگان درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه موافق بود، اما دستگاه‌های دیگر مخالفت و عنوان کردند که این طرح پخته نیست و تنها یک بعدی به مسکن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: سهم ۴۷ درصدی درآمد‌های مالیاتی در هزینه‌های دولت / ۳ پایه مالیاتی به سیستم مالیات کشور ملحق می‌شود


پناهی ابراز امیدواری کرد که به زودی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه تدوین شود و تصریح کرد: در حال حاضر بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد تا روی مابقی بازار‌ها و دارایی‌ها به جز مسکن این مالیات وضع شود تا لایحه آن به صورت کلی ارائه شود.
 
انتهای پیام/
 

اجرایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه در آینده ای نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۶ تير ۱۳۹۸
اینکه به خاطر شرایط اقتصادی جامعه ما هر چند سال یک بار شاهد افت ارزش پول ملی و در نتیجه بالارفتن قیمت کالا و خدمات هسیتم کجایش عایدی سرمایه است که بر آن مالیات وضع شود. این فقط یعنی اینکه کسانی که غیر از پول نقد دارند ارزش پولشان حفظ شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
حتما باید اعمال شود وآنهایی که بیش از یک ملک دارند مالیات آن را بپردازند ومالیات بر اجاره نیز اعمال شود تا آنهایی که املاک اضافی دارند ییلاق قشلاق نکنند
Austria
منصور
۱۴:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
ماليات به مسكن فرار سرمايه از اين حوزه را توسط بخش خصوصي بهمراه دارد و دولت اين خلا را بايستي جبران كند . جون دولت هزينه بيشتر و بي كيفيت تري خواهد داشت بنابر اين خانه ها بي كيفيت تر و گرانتر ميشود . اين يعني دور شدن از مسير اصلي .
لطفا كار كارشناسي انجام دهيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
مالیات برمسکن آن را گرانتر می کند باید محدودیت مالکیت اعمال کرد وکسی نتواند بیش از یک واحد مسکونی داشته باشد محدودیت مالکیت قیمت هاراکاهش می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
خداقوت .کاشکی یه لایحه هم تنظیم میکردین که دانه درشتهایی که کارت ملی اجاره میکنن و پول کلان به جیب میزنن گیر بیفتن نه فقط حقوق بگیرا که همه چیشون مشخصه.
آخرین اخبار