فرماندار باخرز گفت: تسهیلات ارزان قیمت شش درصد با یک سال تنفس اولیه بهترین فرصت برای شهرستان است تا در حوزه اقتصاد مقاومتی و تأمین معیشت مردم گام‌های موثری برداریم.

لزوم استفاده از طرح توسعه پایدار روستایی برای بهبود وضعیت اقتصادی باخرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احمد شافعی فرماندار باخرز با اشاره به اینکه ضریب بیکاری در شهرستان باخرز بالا است، گفت: تسهیلات توسعه پایدار روستایی هر چند سال یکبار اعلام می‌شود و اکنون باید تلاش کنیم تا از این تسهیلات به درستی استفاده کنیم، زیرا معلوم نیست چه زمانی دوباره این فرصت ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات در کل کشور به روستا‌ها تعلق می‌گیرد، اما به دلیل اوضاع بد بیکاری در شهر باخرز تسهیلات به شهروندان ساکن در شهر باخرز هم تعلق می‌گیرد.

فرماندار باخرز درباره طرح مثلث اقتصادی خراسان رضوی گفت: این طرح در ۱۲ منطقه تعریف شده است که باخرز به همراه تایباد، تربت جام و صالح آباد در منطقه هشت قرار دارد.

شافعی پرداختن به حوزه‌های صنایع گردشگری و معدن را اولویت پرداخت تسهیلات دانست و افزود: یکی از موضوعات مهم در اقتصاد مقاومتی کرامت بخشیدن به سرمایه گذار است، باید با دید بازتری به این موضوع نگاه کنیم تا کار مجوز‌ها روان‌تر انجام بپذیرد، زیرا برای سرمایه گذار سوددهی مهم است؛ بنابراین باید زیر ساخت‌ها را فراهم کنیم تا سرمایه گذار ترغیب به کار شوند.

وی ادامه داد: در حوزه شیلات چند طرح موفق در شهرستان داریم که نشان می دهد این صنعت هم می‌تواند الگوی مناسبی برای اشتغال باشد.

فرماندار باخرز با اشاره به اینکه در سال ۹۷ بیش از ۸۰ درصد از تسهیلات بانکی به حوزه دام اختصاص یافت، گفت: باخرز در حوزه دام اشباع شده است، به عنوان مثال از ۱۵۰ تن شیر تولیدی روزانه در باخرز تنها نزدیک به ۴۰ تن آن در داخل شهرستان فرآوری می‌شود و بقیه آن به شکل خام خارج می‌شود.

شافعی افزود: در طرح توسعه پایدار روستایی به جز حوزه دامی هیچ محدودیتی وجود ندارد، پس همشهریان عزیز می‌توانند از تسهیلات این طرح در هر شغلی استفاده کنند.

وی باخرز را منطقه‌ای مناسب برای صنعت گردشگری معرفی کرد و تصریح کرد: بوم گردی شغلی جدید است که در اولویت‌های اصلی ما قرار دارد؛ روستایی مثل ارزنه به تنهایی می‌تواند بیش از  ۱۰ طرح بوم گردی داشته باشد.

انتهای پیام//م. ن



توسعه پایدار روستایی در باخرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.