مراسم تقدیر از نفرات برتر مرحله سوم "طرح قرآنی بشیر"ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در این ستاد برگزار شد.

تقدیر از برگزیدگان طرح قرآنی بشیربه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام صنعت پور رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته توسط معاونت آموزش این اداره گفت: ترویج معارف قرآنی، دینی و روایات در بین کارکنان و خانواده‌های آنان از وظایف اصلی عقیدتی سیاسی است.

وی افزود: انسان‌ها در برابر قرآن وظایفی دارند، تلاوت، تدبر و داشتن طهارت از جمله وظایف ما در برابر قرآن کریم است.

حجت الاسلام صنعت پور، طهارت را در دو بعد ظاهری و معنوی توصیف کرد و ادامه داد: طهارت ظاهری یعنی اینکه شما بدون وضو نمی‌توانید به آیات الهی دست بزنید لکن شرط بهره گیری از قرآن کریم طهارت معنوی است و با توجه به آیه شریفه "لا یمسه الا المطهرون"، قلبی با قرآن کریم تماس دارد که از طهارت بهره برده باشد.

وی با استناد به آیه "انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا" گفت: اگر چه اهل بیت مصداق مسلم متطهرون هستند، لکن هر انسانی به اندازه طهارتش می‌تواند از نورانیت قرآن کریم بهره‌مند گردد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن تشریح دیگر وظایف مومنین در برابر قرآن کریم خاطرنشان کرد: با توجه به آیه ۱۷۰ سوره اعراف، از وظایف ما تمسیک به کتاب است. تمسیک از تمسک بالاتر و فهمی است که با برهان بوده و در حقیقت فهم عمیق قرآن است.

وی در پایان خطاب به اساتید شرکت کننده در این طرح گفت: طرح بشیر، مسیر مناسبی برای فهم و تدبر در قرآن کریم و راهی برای ارتقای معارف قرآنی است؛ بنابراین گزارش، در پایان مراسم از نفرات برگزیده مرحله سوم این طرح تجلیل به عمل آمد.

بنابر این گزارش، شرکت کنندگان در این طرح ۳ ساله، در هر ۴۵ روز، ضمن حفظ لغات یک جزء از قرآن کریم، با موضوعات، معانی و مفاهیم آیات مربوط به آن جزء، آشنایی پیدا کرده و در پایان هر دوره طی آزمون تستی و تشریحی که به صورت تمرکزی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار