رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی تاکید کرد دولت کاراکاس حسن نیت خود را در مذاکرات با مخالفان برای رسیدن راه حلی دموکراتیک بین دو طرف به کار می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه پیش از دیدار نمایندگان دولت با نمایندگان مخالفان در اسلو، پایتخت نروژ در چارچوب میانجیگری نروژ برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور بر حسن نیت خود تاکید کرد.

او در سخنانی در تلویزیون اعلام کرد: «ما حسن نیت خود را به کار می‌گیریم تا بر اساس برنامه روزانه کاملی که دو طرف بر سر آن به توافق رسیده‌اند، راه حلی دموکراتیک، مسالمت‌آمیز و هم زیستی ملی برای اختلافات و بحران ونزوئلا پیدا کنیم.»

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین تایید کرد هیئت نمایندگی دولت از شخصیت‌هایی مانند خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات، هکتور رودریگز، فرماندار ایالت میراندا در شمال ونزوئلا، و خورخه آریازا، وزیر کشور ونزوئلا، است که به وی نزدیک هستند، تشکیل شده است. هیئت نمایندگی دولت ونزوئلا روز دوشنبه به اسلو عزیمت کرد.

این هیئت نمایندگی قرار است در طول هفته با نمایندگان خوان گوایدو، رهبر مخالفان که در ماه ژانویه خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خوانده است و حدود ۵۰ کشور نیز او را به رسمیت شناخته اند، دیدار کند.

 مادورو همچنین اعلام کرد: «این گفتگویی است میان دولت انقلابی، نیرو‌های انقلابی و مخالفان افراط‌گرا که ادعا می‌کنند دولت را سرنگون و از منافع امپریالیسم تبعیت می‌کنند.»

این میانجیگری در میان مخالفان که بعد از به قدرت رسیدن مادورو در سال ۲۰۱۳ چهار بار برای برکناری او اقدام کرده‌اند و همگی با شکست مواجه شده است، محبوبیت ندارد. گوایدو ابتدا اعلام کرده بود هرگونه میانجیگری باید با کناره گیری مادورو و بر اساس انتخابات جدید آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار