استیو بنن، مشاور پیشین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت نتایج انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا همگان را حیرت زده کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، استیو بنن (Steve Bannon) مشاور پیشین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: نتایج انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا همگان را حیرت زده کرد.

بنن گفت: «به نظرم شما از وضعیت کنونی در کشور‌های ایتالیا، فرانسه و انگلیس که احزاب ملی گرا و تکثرگرا به پیروزی‌های چشمگیر و بزرگ در انتخابات رسیدند آگاه هستید. این احتمال وجود دارد که شاهد تشکیل یک گروه بزرگتر باشیم.»

وی افزود: «این احتمال وجود دارد که احزاب ملی گرای کشور‌های مجارستان، هلند و انگلیس در کنار حزب تحت هدایت سالوینی (Salvini) وزیر کشور ایتالیا و حزب جبهه ملی فرانسه تحت هدایت لوپن (Le Pen) قرار گیرند و یک گروه بزرگ از احزاب ملی گرا را تشکیل دهند.»

وی ادامه داد: «به نظرم این موضوع سبب خواهد بود که شاهد تشکیل دومین گروه بزرگ از احزاب ملی گرا در پارلمان اروپا باشیم. خواه این حرکت‌های ملی گرایانه با هم متحد شوند یا نشوند به هر حال از نفوذ زیادی برخوردار خواهند شد. قطعا این گروه‌ها می‌توانند جلوی بسیاری از اقدامات را بگیرند. باید بگویم معتقدم هر روز در بروکسل شاهد یک نبرد همانند نبرد استالینگراد خواهیم بود.»

مشاور پیشین ترامپ افزود: ا«گر شما نگاهی به ایتالیا و انگلیس داشته باشید امروز شاهد پیروزی احزاب ملی گرا و تکثرگرا بودیم. همچنین نگاهی به آنچه در لهستان یا مجارستان روی داده است باشید. اگر شما نگاهی به سه کشور اروپای مرکزی داشته باشید باید بگویم که این سه کشور به اضافه آلمان اعضای اقتصادی مهم اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند. نتایج این انتخابات همه را حیرت زده کرده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار