الجزیره گزارش داد نیرو‌های حفتر از ۲ هواپیمای باری نظامی وابسته به شرکت هواپیمایی اماراتی - قزاقستانی و همچنین ۲ هواپیمای جاسوسی فرانسه همزمان در حمله به طرابلس، کمک گرفته اند.

پشتیبانی هوایی کشور‌های خارجی از نیرو‌های خلیفه حفتر در حمله به طرابلسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، تحقیقات منابع وابسته به این شبکه، از پرواز هواپیما‌های باری، نظامی و جاسوسی خارجی در حریم هوایی لیبی برای پشتیبانی از نیرو‌های خلیفه حفتر هنگام حمله به طرابلس حکایت دارد.

در این تحقیقات آمده است نیرو‌های حفتر از دو هواپیمای باری نظامی "ایلیوشن ۷۶" وابسته به شرکت هواپیمایی اماراتی - قزاقستانی "ریم ترافل" کمک گرفته اند. این دو هواپیمای باری پرواز‌های شبه منظمی بین مصر، اسرائیل، اردن و لیبی داشته اند.

همچنین دو هواپیمای جاسوسی وابسته به سازمان اطلاعات فرانسه همزمان با حمله نیرو‌های حفتر به طرابلس، پرواز‌هایی بر فراز این شهر انجام داده اند.

یک فروند هواپیمای باری نظامی مصری از نوع "سی ۱۳۰" به شماره ۱۲۸۹ چند روز پس از حمله نیرو‌های حفتر به طرابلس بر فراز این شهر رصد شده است.

هواپیما‌های نظامی که از نیرو‌های حفتر پشتیبانی می‌کردند در زمان حضور در حریم هوایی لیبی، سیستم راداری خود را خاموش می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
درست همان سناریوئی را که آمریکا و متحدانش در سوریه و عراق پیاده سازی و اجرا کردند(ابوبکر البغدادی و خلافت اسلامی) در لیبی با نقش جدیدی بنام "خلیفه حفتر" در حال بازسازی و نقش آفرینی است و تفاله های باقیمانده داعش که توسط آمریکا به لیبی هلی برن شدند نیز با تغییر نام در حال بازی برای آمریکا و متحدانش در شاخ قاره آفریقا هستند و مردم لیبی را با دستان مردم لیبی به خاک و خون میکشند و با ایجاد دو خاکریز شرقی و غربی با دو تکه کردن لیبی همچون سودان که شمالی -جنوبی شد در نهایت لیبی مطیع آمریکا و متحدانش خواهد شد درد الآن کشور لیبی و سودان عدم اتحاد بین آحاد جامعه و رهبری واحد و مستقل است که وابسته به این یا آن نباشد و به مردم و نیروی عظیم مردمی با وحدت و یکپارچگی متمرکز باشد............
آخرین اخبار