ورزشکار سرشناس درباره دردسری که اخیرا گریبانش را گرفته توضیحاتی ارائه داد.

اظهارات ورزشکار معروف ایرانی پس از یک آزمایش دردسرساز/کبد من خودکار این ماده ممنوعه را تولید کرده بود!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کیهانی دارنده دو نشان طلای بازی‌های آسیایی و قهرمانی دوومیدانی آسیا در سه هزارمتر با مانع تیم ملی کشورمان از حرف و حدیث‌ها دلخور است. شماره همراهش را می‌گیریم تا خبر را از زبان خودش بشنویم. صدایش می‌لرزد و می‌گوید حرف نمی‌زنم، چون بعضی‌ها از خودشان خبر می‌زنند. به او می‌گوییم حتما خبری بوده که آن را پوشش داده‌اند. قویا تکذیب می‌کند و می‌گوید من چه بگویم؟! هنوز هیچ‌چیز معلوم نیست. در ادامه صحبت‌های قهرمان اهل سنقر کرمانشاه کشورمان را در می‌خوانید.

چه زمانی این خبر را شنیدی؟

چند روز قبل «کمیته وادا» به فدراسیون ایمیل زد که ما به جواب تست دوپینگ مشکوک شدیم و از ما توضیح خواست و ما هم امروز دفاعیات خودمان را ارسال می‌کنیم.

از مواد غیرمجاز استفاده کرده بودی؟

اجازه بدهید توضیحی برای شما بدهم! بعد از بازی‌های آسیایی حدود ۶ تا ۷ ماه در ارتفاع ۲۵۰۰ و ۲۶۰۰ متری از سطح دریا در کوهرنگ مستقر بودیم و تمرین می‌کردم. ماده ممنوعه (EPO) در خون من بیش از حد مجاز دیده شده است. معمولا در این سطح از ارتفاع این ماده توسط کبد تولید می‌شود. به همین علت هم به تست من مشکوک شدند.

اما گفته شده که جواب آزمایشت را مثبت اعلام کرده‌اند؟

ناراحتی من هم از همین است، خیلی جا‌ها و به‌خصوص خبرگزاری‌ها تیتر زدند که قهرمان جاکارتا تست دوپینگش مثبت اعلام شد. در حالی که ۱۲ سال عضو تیم ملی هستم حداقل سالی پنج بار تست دوپینگ داده‌ام و خدا را شکر که تستم هیچ وقت مثبت نبود. من همیشه پاک بوده‌ام و هستم.

بعد از مسابقات جاکارتا هم از تو تست گرفته بودند؟

بله، بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا از ما تست گرفتند و دو هفته بعد جوابش اعلام شد که منفی هم بود.

به تستی که مشکوک شدند مربوط به کدام مسابقات است؟

این تست مرتبط به دو یا سه هفته قبل از بازی‌های قهرمانی آسیا در کشور قطر است و ربطی به جاکارتا ندارد.

در دفاعیاتت می‌توانی اثبات کنی که دوپینگ نکردی؟

من هیچ داروی غیرمجازی استفاده نکرده‌ام. نمونه تمام مکمل‌هایی را که استفاده کرده‌ام برای آن‌ها ارسال می‌کنم که مورد بررسی قرار بدهند. ان‌شاءالله و با دعای خیر مردم نتیجه نهایی می‌رسد و اثبات می‌شود دوپینگ نکردم.

می‌دانستی با رفتن به ارتفاعات ممکن است جواب آزمایشت مثبت اعلام شود؟

اکثر ورزشکاران استقامتی برای این به ارتفاعات می‌روند که سطح هموگلوبین‌شان بالا بیاید. متاسفانه این ماده در بدن من بیشتر از حد مجاز ترشح شد. بدن افراد و مقاومت‌شان باهم متفاوت است.

چه زمانی جواب قطعی اعلام می‌شود؟

من هم مثل شما نمی‌دانم. باید امروز به فدراسیون بروم تا ببینم بعد از ارسال جوابیه ما آن‌ها چه زمانی پاسخ خواهند داد.

حرف پایانی؟

تشکر می‌کنم از رئیس فدراسیون و همین‌طور دکتر اردیبهشت و کمیته ملی المپیک که پیگیر کار‌های من بودند. ان‌شاءالله اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و امیدوارم مثل همیشه سربلند باشم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم. واقعا شوکه هستم، نمی‌توانم بیشتر از این حرف بزنم. ان‌شاءالله بعد از جواب نهایی مفصل‌تر صحبت می‌کنم و جواب آن‌هایی را که قبل از رای صادر شده پیش‌داوری کرده‌اند خواهم داد.

منبع:فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار