۹ هکتار از مراتع و باغات دیم در منطقه جره و بالاده و بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون در آتش سوخت.

محمد غلامان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از آتش‌ سوزی در روستای ابمیک از منطقه جره و بالاده شهرستان کازرون خبر داد و اظهار کرد: پس از این حادثه بلافاصله عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حضور یافتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود سه هکتار از این مراتع در آتش سوخته است، تأکید کرد: اهالی روستا و تمام نیرو‌های خدمات رسان برای خاموش کردن آتش بسیج شدند تا از گسترش آتش‌ سوزی به سایر مراتع جلوگیری شود.

غلامان بابیان اینکه اطفای حریق چهار ساعت به طول انجامید، بیان کرد: متأسفانه حدود سه هکتار مزرعه جو این روستا در آتش سوخت و دچار خسارت شد.

سرپرست جهاد کشاورزی جر و بالاده کازرون تصریح کرد که علت هنوز اعلام نشده و در دست بررسی است.

غلامان ضمن توصیه به مردم و مسافران در خصوص منابع طبیعی و نگهداری از محیط زیست، تصریح کرد: مردم هنگام مراجعه به عرصه‌های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

عبدالعزیز فرهنگی سرپرست مرکز جهاد کشاورزی کوهمره نودان هم گفت: حوالی ساعت ۱۳ امروز یک فقره آتش سوزی در مراتع و باغات دیم روستای پاپون سفلی صورت گرفت که با همت اهالی روستا حدود ساعت ۱۴:۳۰ مهار شد.

وی با اشاره به آتش سوزی ۶ هکتار مراتع و باغات دیم، افزود: حدود ۲۵۰ درخت انجیر دیم، ۴۰۰ درخت انگور، ۴۰ درخت بادام کوهی، ۲ درخت بلوط و مقداری علوفه خشک مرتعی در آتش سوختند.

فرهنگی بیان کرد: در برآورد اولیه ۲۰۰ میلیون تومان خسارت به کشاورزان وارد شده است.

سرپرست مرکز جهاد کشاورزی کوهمره نودان اظهار کرد: دلیل آتش سوزی عامل انسانی بوده، اما در مورد عمدی یا سهوی بودن اتفاق، در حال حاضر نمیتوان اظهار نظر کرد.
انتهای پیام/م

آتش سوزی در مزارع کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.