نشریه نشنال اینترست آمریکا نوشت توانمندی ایران در حوزه جنگ الکترونیک سبب نگرانی واشنگتن و اسرائیل شده است.

نگرانی آمریکا و اسرائیل از جایگاه ایران در حوزه فناوری اطلاعاتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اعتراف به جایگاه پنجم ایران در حوزه فناوری اطلاعات در جهان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

نشریه نشنال اینترست آمریکا در گزارشی نوشت: ایران در حوزه رویارویی‌ها در دنیای مجازی (جنگ سایبری) توانایی‌های بازدارنده متعددی در اختیار دارد.

بر خلاف لشکرکشی‌های آمریکا به منطقه، توانمندی ایران در حوزه جنگ الکترونیک که چند سالی است در فضای مجازی جایگاهی پیدا کرده است سبب نگرانی واشنگتن شده است.

این نوع جنگ از زمانی جدی‌تر شد که خبر کنترل هواپیمای جاسوسی آر کی یو ۱۷۰ آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۱، که از جانب متخصصان ایرانی صورت گرفته بود در جهان منتشر شد. ایران توانسته بود این هواپیما را کاملا سالم در اختیار بگیرد.

آن زمان نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به قدرت ایران در جنگ سایبری اعتراف کردند، توانمندی که موجب شد تا ایران در فهرست پنج کشور قدرتمند حوزه جنگ‌های الکترونیک جهان قرار بگیرد.

مرکز پژوهش‌های امنیت ملی در دانشگاه تل آویو متن پژوهشی را از جنگ الکترونیک میان آمریکا و ایران منتشر کرد که در آن آمده است، تهران برای حمایت از تاسیسات حیاتی خود در پی توسعه دادن برنامه‌های الکترونیکی است، این برنامه‌ها بسیار پیچیده اند و به این کشور قدرت می‌دهند تا بتواند تاسیسات غربی و صهیونیستی را به تعطیلی بکشاند، زیرا تهران با توجه به توانایی‌هایی که دارد قادر است در برنامه‌های الکترونیکی موسسات صهیونیستی و آمریکایی نفوذ کند.

یک افسر عالی رتبه در نهاد اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) که نخواست نامش فاش شود اعتراف کرد ایران در توسعه الکترونیکی و فناوری، کشور قدرتمندی است و نهاد اطلاعاتی اسرائیل در این زمینه با کشور پیشرفته‌ای مواجه است.

در همین زمینه نشریه نشنال اینترست آمریکا روز پانزدهم مه امسال (۲۵ اردیبهشت) گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده است، ایران در حوزه جنگ سایبری ابزار‌های متعددی را برای مقابله با دشمنان در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مبارک.باشد.این.مقام
Iran (Islamic Republic of)
ایرج توفیقی
۰۰:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
با سلام و احترام به محضر ایرانیان از هر قومی و نژادی.هر چند با بد عهدی امریکا و ایتلاف کشورهای عربستان و امارات و اسراییل و بحرین علیه کشور ما و با فشار چندجانبه اقتصادی نظامی و امنیتی وروانی و ارتباطی از طریق فضای مجازی و کانالهای متعدد ماهواره ای بطور شبانه روزی پمپاژ خبرهای نگران کننده و کارشناسان و خبرنگاران مطالبی را در جهت تضعیف روحیه مردم داخل کشور از هیچ کوششی دریغ نکردند.ولی مردم با پایداری و رهبری معظم با درایت و دوراندیشی دهه های گذشته با ترسیم استراتژی بسیار مستحکم و لایه به لایه در گستره وسیع تمام ابعاد ...کشوری مستحکم بوجود اوردند که اخرین حد فشار و تحریم بر یک کشور را بحد کامل اجرا نمودند.خود قضاوت فرمایید. گفتار خود تحلیلگران و مسیولین رده بالا همان کشورها اذهان میدارند که تحلیلهایشان اشتباه و محاسباتشان غلط در امده است.و عقب نشینی از مواضعشان ادامه دارد.درایت و تدبیر و کیاست و سیاست و وحدت ملت کلید واژه عبور از مشکلات است و بس....
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۰۹:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر مستکبران عالم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی ۱
۰۸:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
به کوری چشم آمریکا ، اسراییل ، عربستان، ونوچه هایش درداخل وخارج .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
الله اکبر.... همش به لطف الله و همت جوانان انقلابی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
اگر ایران مورد تحریم قرار نمی گرفت مقام اول این فناوری از آن خودش بود.
آخرین اخبار