کارشناس پهنه‌های تولیدی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان گفت:بیش از ۲۰۰ هکتار از مزارع منطقه جی و قهاب در شهرستان اصفهان به کشت جو به صورت قصیل اختصاص یافته که انواع علوفه از آن برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصوری کارشناس پهنه‌های تولیدی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه ۲ هزار هکتار از مزارع استان به کشت جو بصورت قصیل اختصاص دارد گفت: بیش از ۲۰۰ هکتار از مزارع منطقه جی و قهاب در شهرستان اصفهان به کشت جو به صورت قصیل اختصاص یافته که انواع علوفه از آن برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول تا پایان خرداد ادامه دارد افزود: امسال با توجه به بارندگی‌های اخیر پیش بینی می‌شود ۳۰ تا ۵۰ تن از هر هکتار قصیل جو برداشت شود.

منصوری گفت: کاشت جو به صورت قصیل چند سالی است به کشاورزان به صورت تدریجی آموزش داده شده است که در این ۲ سال کشاورزان بسیاری به این نوع کشت روی آوردند.

کارشناس پهنه سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان افزود: گیاه جو در مقایسه با سایر علوفه میزان آب کمتری مصرف می‌کند به طوری که برای هر هکتار زمین کشت جو، حدود ۳۵۰۰ متر مکعب آب مصرف می‌کند.

در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه‌خوری و یا خرد شده و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد که برای دام بسیار خوش‌خوراک است.

انتهای پیام/م

 

آغاز برداشت جو در بیش از 2 هزار هکتار از مزارع استان اصفهان به شیوه جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.