آیین ویژه بیست و یکم ماه مبارک رمضان در دومین شب از لیالی قدر و شب به شهادت رسیدن مولای متقیان امام علی(ع) با نجوای بک یا الله و الهی العفو مردم خداجوی و مومنان دیارعلویان برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفتگو  با  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مردم خداجوی دیار علویان در دومین شب از شب‌های قدر با برپایی مراسم احیا این شب را به زنده داری و مناجات با خدای خود پرداختند.
 
وی افزود: مراسم شب‌های احیاء ۱۹، ۲۱ ماه مبارک رمضان در ۳۵۰ بقعه و امامزاده شاخص استان برگزار شد .
 
حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی گفت: قرائت قرآن، مداحی، سخنرانی، دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، عزاداری، سینه زنی و قرآن بر سر گرفتن از جمله برنامه‌هایی اجرایی در این دو شب بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: مومنان شب زنده دار در شب شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) بر سر و سینه زدند و در غم شهادت امام اول شیعیان سوگواری کردند.
 
وی با بیان اینکه  برنامه‌های دینی و مذهبی مراسم شب احیاء ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز سه شنبه شنبه در این اماکن‌های مذهبی برگزار خواهد شد. گفت: در این شب‌ها از محل موقوفات استان سفره‌های افطاری برپا شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ویزیت رایگان بیماران در شب‌های ۱۹، ۲۱ ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این طرح در امامزاده قاسم (ع) بابل، امامزاده عباس (ع) ساری، امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر و امامزاده عبدالحق زیرآب سوادکوه اجرا می‌شود.
 
حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: طرح ویزیت رایگان بیماران در امامزاده عبدالحق زیرآب سوادکوه از اول ماه رمضان آغاز شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد.
 
شب زنده داران مازندرانی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان، بقاع متبرکه، مصلا‌ها و هیئت‌های مذهبی با خواندن دعا‌های جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی، مکارم الاخلاق و قرآن بر سر گذاشتن با خدای خود به راز و نیاز پرداختند.

انتهای پیام/آ




دومین شب از لیالی القدر در دیار علویان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.