معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: امسال تاکنون یک هزار و ۱۷۹ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عطاپور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: امسال تاکنون یک هزار و ۱۷۹ مورد گزارش مردمی و ناظران افتخاری در ۲ بخش کالایی و خدماتی از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان دریافت شده است.

وی گفت:پس از بررسی این تعداد گزارش، ۱۳۵ فقره پرونده تخلف تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال و ۵۵ مورد نیز قبل از تشکیل پرونده منجر به مصالحه بین طرفین شد.

وی بیشترین موضوع شکایت‌های دریافتی را گران فروشی، درج نکردن قیمت، کم فروشی، تقلب، امتناع از عرضه کالا و عرضه خارج از شبکه کالا عنوان کرد.

عطاپور گفت: برای نظم‌دهی و انسجام‌بخشی بیشتر به فرآیند تنظیم بازار و نظارت گسترده‌تر بر مراکز ذخیره‌سازی و نگهداری کالا، انبارها، سردخانه‌ها و جایگاه‌های توزیع کالا و عرضه خدمات، بازرسی‌های مستمر توسط بازرسان این سازمان در طول سال در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف مشهود از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، اپنهان کاری و امتناع از عرضه کالا، صدور نکردن فاکتور خرید و دیگر تخلفات صنفی و غیر صنفی را از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ به ستاد خبری مستقر در ادارات صنعت، معدن وتجارت شهرستان‌ها گزارش کنند تا در اسرع زمان رسیدگی شود.

امسال تاکنون تعداد ۴۲۲ پرونده گران فروشی در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی تشکیل و ۳۸۲ پرونده مختومه شده است.

 

انتهای پیام/ش

تشکیل تعداد ۴۲۲ پرونده گران فروشی در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.