سعیدی گفت: ۲۰۰ هکتار از انجیرستان ۱۸۰۰ هکتاری لرستان بر اثر وقوع سیل آسیب دید.

/// دوشنبه/// آسیب دیدگی ۲۰۰ هکتار از انجیرستان لرستان در پی وقوع سیل/ تمهیدات قرارگاه بازسازی و نوسازی برای ساخت مسکن در مناطق سیل زدهبهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازدید میدانی خود از مناطق سیل زده استان لرستان، اظهار کرد: بنابه دستور وزیر کشور که ریاست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور را برعهده دارد، اواخر هفته گذشته به همراه هیئتی متشکل از کارشناسان و اعضای کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات به استان لرستان اعزام شدیم.

وی با اشاره به بازدید میدانی از شهرستان‌های خرم آباد، دوره چگینی، معمولان و پل دختر، افزود: در راستای این بازدید چند موضوع مورد بررسی هیئت اعزامی قرار گرفت.

سعیدی با اشاره به موضوع تامین مسکن سیل زدگان تصریح کرد: پس از انجام اقدامات لایروبی و پاکسازی مناطق، بنیاد مسکن اقدام به ساخت و ساز مسکن سیل زدگان کرده بود.

وی افزود: طبق قرار قبلی مقرر شد که ابتدا پس از تایید کارشناسان، مسک‌ها در همان محل قبلی که مورد خسارت قرار گرفته بود احداث شوند، اما در صورت عدم تایید کارشناسان مبنی بر ناایمن بودن و نبود شرایط برای ساخت و ساز واحد‌های جدید در محل‌های سیل زده مقرر شد تا واحد‌های احداثی در مکان‌های دیگری ساخته شوند.


بیشتر بخوانید: ابلاغ مصوبات جلسه کمیته نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده


سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: استان لرستان دارای انجیرستانی به مساحت ۱۸۰۰ هکتاری است که از این مجموع ۲۰۰ هکتار آسیب دیده است که ۸۰ هکتار آن نیاز به تخلیه رسوب و گل و لای دارد که ۴۰ هکتار از این مساحت تخلیه رسوب صورت گرفته است و ما بقی نیز توسط نیرو‌های جهادی و سازمان جهاد کشاورزی در حال پاکسازی است.

وی افزود: مناطقی که مورد بازدید قرار گرفت در بحث زیرساخت‌ها مشکلی در خصوص آب، برق، گاز و تلفن وجود نداشته و در خصوص محور‌های مواصلاتی نیز مشکل خاصی وجود نداشت.

سعیدی با اشاره به دیدار‌های مردمی و شنیدن نیاز‌های سیل زدگان، خاطرنشان کرد: در پایان این بازدید‌ها جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی در محل استانداری لرستان تشکیل شد و در خصوص مشکلات و مشاهدات بازدید‌های میدانی به بحث و گفتگو پرداخته و تمهیدات مورد نیاز در خصوص بهسازی مناطق سیل زده اتخاذ شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار