مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲ هزار کیلومتر آتش بر در مناطق حفاظت شده استان احداث شده و همین میزان نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،مهرداد فتحی بیرانوند،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲ هزار کیلومتر آتش بر در مناطق حفاظت شده استان احداث شده و همین میزان نیز ایجاد خواهد شد.

 فتحی بیرانوند  در جلسه ستاد کنترل و اطفا حریق در محل استانداری افزود: مناطق بحرانی و حساس به ویژه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه شناسایی شده و نیرو‌های حفاظت محیط زیست با استقرار در چادر و کانکس‌های سیار در این مناطق حضور دارند.

وی اظهار داشت: سال گذشته کمتر از پنج هکتار از مناطق حفاظت شده محیط زیست استان دچار آتش سوزی شده که در مقایسه با سال قبل از ان ۸۹ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به آماده سازی تیم‌های واکنش سریع و عملیاتی برای اطفا حریق گفت: ۲۰ تیم ساماندهی شده و به صورت شبانه روز آماده باش هستند.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه ۹۹ درصد آتش سوزی‌ها منبع انسانی دارند، ادامه داد: متاسفانه کشاورزان پس از برداشت محصول، زمین خود را آتش می‌زنند که با سرایت به منابع ملی همجوار، موجب بروز اتش سوزی هیا گسترده می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جوامع محلی و روستاییان منابع مشترکی با اراضی ملی دارند، آگاهسازی و تجهیز این جوامع یکی از بهترین راهکار‌های برای کنترل و اطفا حریق است.

حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در لرستان وجود دارد و ۴۳ درصد مساحت استان جنگل، ۳۲ درصد مرتع و ۲۵ درصد زمین‌های زراعی است.

این استان از مظر پوشش گیاهی رتبه دوم کشور و در ناحیه زاگرس جایگاه نخست را دارد.

انتهای پیام/ ر

هزار کیلومتر آتش بر در مناطق حفاظت شده لرستان احداث شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.