هزاران سال پیش شرایط پذیرایی از مهمانان مثل این روز‌ها نبود. درواقع در آن سال‌ها انسان‌ها حتی روی سنگ و چوب غذا می‌خوردند. گرچه حتی تا پیش از کشف آتش غذا‌ها هم با غذا‌های امروزی از زمین تا آسمان متفاوت بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بشر در طول تاریخ تکامل بسیاری را پشت سر گذاشته و از ظاهر تا رفتار مشمول تغییراتی گسترده شده است. یکی از این تغییرات به نوع غذاخوردن انسان‌ها مرتبط است.


بیشتربخوانید: قبرستانی که مردگان آن دفن نمی‌شوند + تصاویر (۱۲+)


انسان‌ها در دوران قدیم عادت داشتند با هر شرایطی غذا صرف کنند. اما یکی از ظرف‌های جالب و عیب در دوران باستان جمجمه انسان بود. بر اساس پژوهش‌های پژوهشگران بریتانیایی ۱۴ هزار و ۷۰۰ سال پیش گروهی از انسان‌ها برای صرف غذا از جمجمه انسان به عنوان ظرف غذا استفاده می‌کردند. این جمجمه‌ها در ابعادی مختلف در دسترس بود درواقع از جمجمه کودک و نوجوان تا بزرگسال برای صرف غذا استفاده می‌شد.

استفاده از فنجان جمجمه ممکن است این روز‌ها بدد به نظر برسد، اما در دوران خود بدون در دسترس بودن صنعت شیشه گری، سفالگری و آهنگری بسیار جالب و کاربردی به نظر می‌رسید. انسان‌های اولیه بی سلیقه هم نبودند و قبل از استفاده از جمجمه، بافت نرم آن را به دقت تمیز می‌کردند.

استفاده عجیب و غریب از جمجمه که باورتان نمی‌شود!

دکتر سیلویو بل یکی از پژوهشگران حوزه باستان شناسی معتقد است، حتی امکان دارد انسان‌های اولیه بافت نرم داخل جمجمه را بهه عنوان یک غذا می‌خوردند. با این وجود فنجان‌های جمجمه از منطقه اسکاندیناوی تا غار‌های بریتانیا وجود داشته و نشان می‌دهد این یک روش متداول بوده است.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

استفاده از جمجمه انسان به جای فنجان!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار