امامی امین گفت: نسبت بازگشت درآمد به استان تهران نسبت به سایر استان‌ها تنها ۳ درصد است.

بازگشت ۳ درصدی درآمد به استان تهران نسبت به سایر استان‌هابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امامی امین معاون امور اقتصادی استانداری تهران در سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که امروز (یکشنبه پنجم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: محور جلسه شورای برنامه ریزی بر دو موضوع تفریغ بودجه سال ۹۶ و همچنین نظام درآمد هزینه استان بود.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۶ افزود: بر اساس گزارشات کاستی‌هایی در حوزه عملکرد مالی استان بود که مقرر شد با تذکر استاندار دستگاه‌های اجرایی برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

امامی گفت: استانداری تهران از سال‌های ۸۵ تا ۹۱ درآمد‌های ارزیابی همیشه با مازاد مواجه می‌شد، اما از سال ۹۱ به بعد ما با کسری بودجه مواجه شدیم و این به دلیل کاهش درآمد استان نبود، بلکه بار هزینه‌ای و درآمدی به استان تهران افزایش یافته بود.

وی افزود: هر جایی که کسری وجود داشت، این کسری را بر روی درآمد‌های تکلیفی استان تهران می‌گذاشتند و نتیجه آن کاهش مازاد در آمدی طی ۷ سال بود.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: متاسفانه در ۷ سال گذشته مشکلاتی در حوزه منابع مالی داشتیم که تاکنون نتوانستیم تکالیف و مسئولیت‌ها را به دلیل کمبود منابع انجام دهیم، این در حالی است که در سایر استان‌ها معمولاً نسبت برگشت درآمد به استان‌ها ۵۵ درصد است، در صورتی که همین عدد برای استان تهران تنها ۳ درصد است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ برای استان تهران حدود ۶۸ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

امامی امین گفت: در سال ۹۷ حدود ۴۸ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اضافه برای آن نیز در نظر گرفته شد.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران افزود: برای رسیدن به اهدافمان باید تلاش همه دستگاه‌ها دو برابر شود و تکالیفی که بر دوش ما است متناسب با درآمد‌ها باشد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های استان باشیم.

انتهتی پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار