مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم در طرح اکرام ایتام ماه رمضان سال جاری دارای حامی شده اند، اما کماکان ۲ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم در انتظار حامی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، کلامی مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی در خصوص آمار کودکان یتیم استان، گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم از قبل از ماه رمضان دارای حامی بوده و امسال نیز به واسطه جذب ۱۵ هزار خانواده در بهمن ماه سال گذشته، در ابتدای ماه رمضان ۵ هزار کودک یتیم داشتیم.

وی در خصوص نحوه حمایت حامیان این کودکان، بیان کرد: هر فرد می‌تواند ماهیانه با واریز حداقل ۵۰ هزار تومان به حساب کودکان یتیم، حامی ایتام شود.

وی افزود: حامیان همچنین می‌توانند با کمک‌هایی همچون تهیه جیره‌های غذایی، تدریس داوطلبانه معلمان به این کودکان و سایر روش‌ها از کودکان یتیم حمایت کنند.

وی با اشاره به روش‌های انتخاب کودکان نیازمند حامی توسط حامیان، گفت: هر کودک شناسه و کارت مشخصاتی داشته و همشهریان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و همچنین در مکان‌های برگزاری مراسم احیا، به دلخواه خود کودک دختر یا پسر و در هرسنی را انتخاب کرده و حامی آن‌ها شوند.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان روش‌های واریز کمک‌های مالی، اظهار کرد: حامیان می‌توانند مبلغ مورد نظر را به طور مستقیم به حساب کودکان و یا حساب‌های دارای شناسه واریز کنند.

وی افزود: روش دوم بهتر بوده چرا که کمیته امداد با رصد حساب‌های شناسه دار می‌تواند کودکانی را که حمایت‌های حامیانشان غیرفعال شده است، شناسایی کرده و مجددا برای آن‌ها حامی یابی کند.

طرح اکرام ایتام، طرح حمایت از کودکان تحت پوشش کمیته امداد بوده که هر ساله در ماه رمضان برگزار می‌شود و در این رابطه بیش از ۲۳ هزار حامی در قالب این طرح از ایتام حمایت می‌کنند.

انتهای  پیام/ش

۲۵۰۰ کودک یتیم در انتظار حامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.