با آغاز فصل صید ماهی متو سازمان منطقه آزاد قشم طی اطلاعیه‌ای از جانمایی محل‌هایی برای خشک کردن ماهی در این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،سازمان منطقه آزاد قشم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به آغاز فصل صید ماهی متو و فعالیت وسیع در زمینه خشک کردن ماهی در سطح جزیره با همکاری همه متولیان برخی اراضی بعنوان مزارع خشک کردن ماهی در نظر گرفته شده است.

این کار با هدف ساماندهی اماکن و جلوگیری از مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای عموم ساکنان جزیره و پیشگیری از وقوع جرائمی مربوط به اراضی و تصرفات صورت گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است: از فعالانی که در امر خشک کردن ماهی فعالیت می‌کنند خواسته می‌شود برای اطلاع از مکان سایت‌های تعیین شده و اخذ مستندات لازم برای صادرات ماهی خشک به دفتر تعاونی‌های صیادی و یا دفتر مدیریت شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم مراجعه تا اسامی آن‌ها برای جانمای در سایت و پلاک گذاری ثبت شود.

از یازده خرداد تنها ماهی‌های خشک شده در سایت‌های مشخص شده امکان صادرات را خواهند داشت.

پس از راه اندازی سایت‌های مورد نظر با افرادی که خارج از سایت‌ها و بر روی اراضی غیر، اقدام به خشک کردن ماهی کنند، از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/ز


جانمائی محل برای مزارع خشک کردن ماهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.