مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: تا امروز ۹۶۲ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های استان ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:تا امروز ۹۶۲ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های استان ذخیره شده است در حالی که حجم آب پشت سد‌ها پارسال ۳۵۷ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این دو رقم افزایش ۱۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: مقدار ذخیره آب پشت سد‌های خراسان رضوی امسال ۶۱ درصد است در حالی که پارسال فقط ۲۳ درصد از کل ظرفیت سد‌های استان آب داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در منطقه‌ای خشک و نیمه خشک قرار دارد و میانگین بارش درازمدت باران در این استان سالانه ۲۲۱ میلیمتر، اما در کشور سالانه ۲۵۱ میلیمتر است.

محمد علایی افزود: امسال پس از سال‌ها خشکسالی باران‌های خوبی در خراسان رضوی روی داد و با توجه به ۲۸۳ میلیمتر بارندگی از مهر پارسال تاکنون، بارش فزایش ۱۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با هدف سازگاری با کم آبی "طرح همیاران آب" طراحی و اخیرا سند جامع همیاری آب در دانشگاه فردوسی به امضا رسید که در صورت تایید نهایی این از طریق استاندار، وظایف همه دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت آب تعیین می‌شود.

انتهای پیام//ز.‌ی


افزایش ۱۷۰ درصدی حجم آب ذخیره شده در سد‌های خراسان رضوی

برچسب ها: بارش باران ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.