تعداد دانش آموزان پایه اول دبستان درسال تحصیلی ۹۸_۹۹ در مقایسه با سال تحصیلی ۹۷_۹۸، ۴درصد افزایش دارند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، واقعی ، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امسال در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در پایه اول دبستان ثبت نام خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۰ هزار و ۴۸۰ دانش آموز در سطح استان در ۲ هزار و ۷۴۹ آموزشگاه با ۹ هزار و ۴۸۲ کلاس مشغول به تحصیلند افزود: از این تعداد آموزشگاه هزار و ۷۵۴ آ» وزشگاه دولیت و ۹۹۵ آ» وزشگاه غیر دولی می‌باشند.
 
واقعی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه اول از اول خرداد آغاز می‌شود گفت:والدین باید به مدرسه‌ای که در محدوده محل سوکنتشان قرار دارد مراجعه نموه و ثبت نام کنند.
 
وی با بیان اینکه سنجش بدو ورود به دبستان از تاریه ۲۵ خرداد آغاز و تا ۳۱ شهریور در ۱۴ پایگاه سطح استان انجام می‌شود، افزود: ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه از تاریخ اول تیرماه آغاز خواهد شد و تا ۳۱ تیر ادامه می‌یابد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی مدارس و درراستای رعایت حقوق والدین، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه وتعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه بجز وحوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی در زمان ثبت نام مجاز نمی‌باشد و نباید دانش آموزان به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شوند.
 
واقعی افزود: روند ثبت نام دانش آموزان توسط دبیر ستاد ثبت نام در استان و شهرستان‌ها به صورت روزانه رصد و پیگیری می‌شود ودر صورت هرگونه مشکل و یا شکایت، اولیای دانش آموزان میتوانند با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل به شماره ۳۲۴۲۴۷۳۴ تماس بگیرند.
انتهای پیام/ک
 

آغاز سنجش ورود به دبستان از  ۲۵ خرداد

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.