چین مانع کاهش فروش گوشی‌های هوآوی می‌شود

بر اساس آماری که به تازگی منتشر شده هوآوی می‌تواند تنها با فروش محصولات خود در چین بین ۳ شرکت برتر تولید گوشی قرار بگیرد.

چین جلوی سقوط فروش گوشی‌های هوآوی را می‌گیردبر اساس آماری که به تازگی منتشر شده هوآوی می‌تواند تنها با فروش محصولات خود در چین بین 3 شرکت برتر تولید گوشی‌ قرار بگیرد.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوآوی در حال انجام کاری فوق‌العاده در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند اندرویدی در سراسر دنیا بود. این شرکت با استراتژی فوق‌العاده خود توانست ظرف مدت نسبتا کوتاهی رقبای خود را پشت سر بگذارد و نزدیک به صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها بنشیند. اما مدتی است که ترامپ این شرکت را به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی خود به جاسوسی برای دولت چین متهم کرده است. ترامپ شرکت‌های آمریکایی و حتی غیرآمریکایی را مجبور به استفاده از فناوری اصلی ایالات متحده آمریکا کرده است.

در حالی که پیش‌بینی آینده جنگ تجاری چین و ایالات متحده آمریکا در ماه‌های آینده تقریبا غیرممکن است و اینکه نمی‌توان میزان خسارات وارده بر هوآوی، چه بلند مدت و چه کوتاه مدت، را محاسبه کرد، یک مسئله کاملا واضح است. مطمئنا تعداد فروش محصولات این شرکت کاهش می‌یابد. اگر بخواهیم صادقانه به این مسئله نگاه کنیم باید بگوییم که هم اکنون تعداد فروش محصولات هوآوی در اروپا و آسیا کاهش پیدا کرده است.

چین جلوی سقوط فروش گوشی‌های هوآوی را می‌گیرد


بیشتر بخوانید: فشار آمریکا به کره جنوبی برای محدود کردن روابط خود با هوآوی


بعضی از تحلیلگران دنیای گوشی‌های هوشمند می‌گویند که فروش سال ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸ بین ۴ تا ۲۴ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. درست است که در حال حاضر هیچ پیش‌بینی را نمی‌توان درست دانست، اما این افراد روی حرف خود ایستاده‌اند و می‌گویند این اتفاق حتما رخ خواهد داد. تمام اتفاقات آینده به عملکرد هوآوی در مقابله با این بحران بستگی دارد. اگر این شرکت از خود ضعف نشان دهد مطمئنا دیگر هیچ کس به آن اعتماد نخواهد کرد و دچار سقوط وحشتناکی خواهد شد.

اگر هوآوی دسترسی خود را به برنامه‌های گوگل، سرویس‌های آن و سیستم عامل اندروید از دست بدهد، تا سال آینده نام این برند سازنده گوشی به طور کلی از بازار‌های غربی پاک می‌شود. این شرکت برای به دست آوردن بازار غرب در سال‌های گذشته بسیار تلاش کرده است. به عنوان پیامد مستقیم این اتفاقات تحلیلگران انتظار دارند فروش این شرکت در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۲۳ دیگر کاهش پیدا کند.

یک تحلیل مشابه از موسسه Fubon Research شرایط بدتری را بررسی کرده است که در آن هوآوی در سال ۲۰۱۹ به جای فروش ۲۵۸ میلیون دستگاه تنها ۲۰۰ میلیون خواهد فروخت. البته این میزان فروش هنوز هم زیاد است و احتمالا برای نگه داشتن هوآوی بین ۳ شرکت برتر تولید کننده گوشی کافیست. در واقع حتی اگر هوآوی حمایت‌های گوگل و کوالکام را از دست دهد باز هم می‌تواند به اندازه کافی در بازار چین فروش داشته باشد. البته هنوز معلوم نیست چین چگونه می‌تواند بدون ARM به تولید پردازنده‌های تلفن همراه ادامه دهد.

انتهای پیام/

هوآوی پس از آمریکا زنده خواهد ماند

برچسب ها: فناوری ، هوآوی ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار