رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: هرکسی که می‌خواهد درباره مبارزه با فساد حرفی بزند با شعار نمی‌شود بلکه باید مستدل و مستند و منطیق با قانون باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت‌الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در جمع خبرنگاران گفت: قبل از اینکه بخواهیم موضوع فساد علیه مسئول یا فردی را رسانه‌ای کنیم باید مستدل و مستند باشد چرا که وقتی پرونده در دستگاه قضایی رفت، قاضی بر اساس مقررات قانونی اقدام به رسیدگی و دستور لازم را صادر می‌کند نه رئیس کل، فرماندار، استاندار و ائمه جمعه، صدا و سیما، رسانه‌ها و سایر مسئولان، البته رییس کل دادگستری و سایر مسئولان مربوطه در دستگاه قضایی بر روند رسیدگی طبق مقررات قانونی نظارت دارند.

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: قاضی در دستگاه قضایی سوگند خورده است که بر اساس مقررات قانونی به پرونده‌ها رسیدگی کند ممکن است در تشخیص اشتباه کند که آن هم راهکار دارد و رأی قابل اعتراض در مرحله بالاتر و سپس مرحله تجدیدنظر و در نهایت ماده ۴۷۷ است.

وی درباره درخواست مردم شهرستان الوند مبنی بر ورود ریاست دستگاه قضایی به موضوع مبارزه با فساد در این شهرستان اظهار داشت: ما نباید به گونه‌ای حرفی بزنیم که بخواهیم بر خلاف نظر مقام معظم رهبری باشد چرا که برخی می‌خواهند بگویند که در کشور فساد نهادینه شده است در حالی که این طور نیست.
وی افزود: بیشتر مدیران ما سالم و شایسته هستند البته برخی مسئولان در کشور و استان قزوین هستند که از روی جهل، دنیاطلبی و یا غفلت‌هایی دچار خطا شده‌اند که تاکنون برخورد‌های مناسبی انجام گرفته است.

این مقام قضایی گفت: در چند روز گذشته برای یکی از مدیران نیز رأی محکومیت در دادگاه بدوی صادر شد که باید مراحل قطعیت را طی کند.

قدرتی ادامه داد: از بدو ورود به استان قزوین، در چندین پرونده مهم ورود کرده ایم که به عنوان نمونه پرونده‌ای با بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در شهرستان آبیک وجود داشت که از تضییع حقوق دولت در این زمینه جلوگیری شد و در حال رسیدگی طبق مقررات قانونی و در اجرای ماده ۴۷۷ است.

حجت الاسلام قدرتی مقابله با فساد را وظیفه دستگاه قضایی ذکر و اضافه کرد: موضوع بررسی و رسیدگی به پرونده‌های فساد در استان قزوین از سال‌های گذشته در حال رسیدگی و این موضوع پررنگ‌تر شده است.

انتهای پیام/ک

مقابله با فساد را وظیفه دستگاه قضایی است

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار