معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست توانایی ندارد که با برداشت غیرقانونی از معدن ساریگل مقابله کند.

حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با فعالیت غیرقانونی معدن ساریگل در استان خراسان شمالی اظهار کرد: معدن ساریگل در منطقه حفاظت شده شاهرود واقع است و سازمان حفاظت محیط زیست برای برداشت از این معدن مجوزی صادر نکرده است.

وی افزود:  با توجه به اهمیت و ارزش این معدن، جوامع محلی و  برخی از افراد سودجو نیز به این محل هجوم بردند و به صورت غیرقانونی از این معدن بهره‌برداری کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:پروانه بهره‌برداری از معدن تراورتن میمه لغو شد


ظهرابی گفت: درگیری‌هایی در منطقه حفاظت شده ساریگل بین محیط بانان و متخلفان اتفاق افتاده بود که براساس گزارشات ۱۴۰ نفر در رابطه با این موضوع دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که این افراد برای حمل غیرقانونی موادمعدنی از بیش از ۲۰۰ رأس چهارپا استفاده می‌کردند که همه این چهارپایان نیز ضبط شدند، اما با این وجود ما شاهد برداشت غیر قانونی از این معدن هستیم.

وی بیان کرد: مراجع قضایی استان خراسان شمالی برای جلوگیری از بهره‌برداری غیرقانونی از معدن ساریگل با اداره کل همکاری مناسبی داشتند، اما در این زمینه نیازمند به حمایت جدی تر تمام دستگاه‌ها هستیم.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی برای مقابله با افراد سودجو در منطقه با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد شد، لذا انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت که متولی اصلی برداشت از معادن است در زمینه حفاظت از معادن همکاری و با افراد متخلف برخورد جدی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار