اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی به مناسبت لیالی قدر ایستگاه‌های فرهنگی را در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی برپا و در آن خدمات فرهنگی کودکانه ارائه می‌کند.

برپایی ایستگاه‏های فرهنگی کودکانه حرم رضوی در شب قدربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی به مناسبت لیالی قدر برای بهره مندی و ترویج معارف دینی ویژه کودکان ایستگاه‌های فرهنگی را در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی برپا و در آن مجموعه کاملی از خدمات فرهنگی کودکانه را ارائه می‌کند.

در این ایستگاه‏ها برای عموم کودکان ۴ تا ۱۱ سال برنامه فرهنگی وجود دارد، کودکان می‏توانند از برنامه ‏های نقاشی و مسابقه و شعرخوانی بهرمند شوند و نوجوانان هم در مسابقات فرهنگی شرکت کنند.

در برخی از این ایستگاه‏ها غرفه مشاوره، پاسخگویی شرعی و اعتقادی ویژه بزرگسالان وجود دارد که با استقبال زائران مواجه شده است.

ایستگاه‏های فرهنگی در صحن‌های جامع رضوی، جمهوری اسلامی، باب الهادی (ع)، دارالهدایه و کوثر برپا شده است و غالبا خانواده‏هایی که فرزند کوچک دارند در اطراف آن حضور دارند.

این پایگاه‏ها ویژه شب قدر نوزدهم از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کار کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ساعت ۱۲ میزبان زائران بود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی حسن‌زاده رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی درباره برپایی این ایستگاه‌ها گفت: ایستگاه‏های فرهنگی کودکانه ۴ سال است که در شب‌های قدر به کودکان خدمات فرهنگی ارائه می‎دهد و هر سال با استقبال گرم این عزیزان مواجه شده است.

وی ادامه داد:هدف اصلی برپایی این ایستگاه‌ها تعلیم معارف دینی و آشنایی کودکان با مفاهیم شب قدر در قالب‌های نقاشی، شعر خوانی، بازی و مسابقه است.
 
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت:این پایگاه‌ها از ابتدای ماه رمضان فعال بوده، ولی در شب‎های قدر با حضور مربیان بیشتر و بازه زمانی طولانی‌تر میزبان کودکان و نوجوانان است.

حسن‌زاده در پایان افزود: این پایگاه در شب ۲۱ و ۲۳ رمضان دایر خواهد بود و والدین می‎توانند فرزندان خود را به پایگاه بیاورند.
 
انتهای پیام //ف . ک
 

استقبال زائران از ایستگاه‏های فرهنگی کودکانه حرم رضوی در شب‌ قدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.