سناتور باب منندز در سخنانی گفت: ترامپ کنگره را مطلع کرده است از یک راه گریز در قوانین فدرال برای دور زدن محدودیت در زمینه فروش تسلیحات به عربستان استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، باب منندز، سناتور دموکرات آمریکایی گفت: دولت ترامپ در دفاع از حقوق بشر شکست خورده است چرا که از حکومت‌های استبدادی چون عربستان سعودی حمایت می‌کند.

باب منندز افزود: دولت ترامپ نتوانست بهانه‌ای قانونی برای فروش سلاح به عربستان و امارات بیاورد.

سناتور باب منندز اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا کنگره را مطلع کرده است که از یک راه گریز در قوانین فدرال برای دور زدن محدودیت در زمینه فروش تسلیحات به عربستان سعودی استفاده خواهد کرد.

منندز که عضو دموکرات اصلی کمیته روابط خارجی سنای آمریکاست، گفت کنگره روز جمعه مطلع شد که دولت اعلامیه‌ای اضطراری صادر کرده است که به واشنگتن اجازه می‌دهد به رغم مخالفت‌های کنگره، سلاح به عربستان سعودی، امارات عربی متحده و دیگر کشور‌ها بفروشد.

او خاطرنشان کرد دولت ترامپ دلیل این کار را توضیح نداده است.

مخالفت‌ها در کنگره آمریکا با حمایت نظامی این کشور از عربستان رو به افزایش است و بیش از یک سال است قانونگذاران جلوی فروش تسلیحات به سعودی‌ها را به ارزش حدود دو میلیارد دلار گرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار