سران اردن، عراق و فلسطین با برگزاری نشستی در پایتخت اردن بر ضرورت حمایت تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شرقی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه سعودی الشرق الاوسط نوشت: سران اردن، عراق و فلسطین دیروز (پنجشنبه) با برگزاری نشست سه‌جانبه‌ای در امان پایتخت اردن، بر ضرورت حمایت از فلسطینی‌ها و احقاق حقوق مشروع آن‌ها و همچنین تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرز‌های چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی تاکید کردند.

عبدالله دوم، پادشاه اردن، برهم صالح، رئیس جمهور عراق، و محمود عباس (ابومازن)، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در این نشست بر ضرورت تقویت فعالیت‌های مشترک کشور‌های عربی و وحدت مواضع و یکپارچگی آن‌ها در گذر از چالش‌ها و بحران‌هایی که امت‌های عربی را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست با بررسی مسئله فلسطین، بر ضرورت دستیابی به صلح عادلانه و دائمی بر اساس تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی و تشکیل کشور فلسطینی در مرز‌های چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی تاکید کردند. سران سه کشور مذکور در این نشست همچنین بر اهمیت ادامه هماهنگی‌ها و مذاکرات درباره مسائل مختلف به گونه‌ای که به نفع مسائل عرب‌ها باشد و باعث تقویت امنیت و ثبات درمنطقه شود، تاکید کردند.

سه طرف همچنین در این نشست به بررسی تحولات کنونی منطقه و همچنین تلاش‌هایی پرداختند که با هدف دستیابی به راه حل‌های سیاسی بحران‌های منطقه صورت می‌گیرد. آن‌ها همچنین به بررسی تلاش‌های برای مبارزه با تروریسم بر اساس رویکردی جامع پرداختند.

پیش از برگزاری این نشست سه جانبه، پادشاه اردن و برهم صالح با یکدیگر دیدار کردند. عبدالله دوم در این دیدار بر حمایت اردن از عراق در تقویت امنیت و آرامش و دستیابی به آرمان‌های ملت عراق در پیشرفت و توسعه تاکید کرد.

در این دیدار همچنین بر اهمیت نتایج نشست سه جانبه اردن، مصر و عراق در مارس گذشته در قاهره و تکیه بر این نتایج با هدف توسعه سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌ها بین سه کشور تاکید شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار