حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده با اشاره به رفتار‌های صحیح اجتماعی درباره رعایت حق الناس در ماه رمضان می‌گوید.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده خطیب و کارشناس امور قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رفتار‌های صحیح اجتماعی اظهار کرد: یکی از نکاتی همه ما باید در طول ایام سال رعایت کنیم، مقوله حق الناس است و این روزها در مجالس، رسانه‌ها و محافل به فراوانی از آن یاد می‌شود و درباره آن صحبت می‌کنند. باید توجه داشته باشیم که حق الناس همیشه حق الناس مالی نیست و مانند حفظ آبرو، حق الناس معنوی است. روایت‌های بسیاری داریم که می‌گوید حفظ آبروی مومن خیلی مهم است؛ «اَلْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ اَلْكَعْبَةِ .» «حفظ آبروی مومن، از حُرمت کعبه و ملائک مقرب خدا بالاتر است.»

وی در ادامه با اشاره به روایتی از قرآن کریم، درباره حفظ آبرو گفت: در قرآن کریم دو روایت از حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) آمده که مردم زمانه‌شان بسیار سعی کردند آبروی او را ببرند که خداوند با واژه «وجیهه» از آن ها یاد کرد و با تمام وجودش از آبروی این دو مومن دفاع می‌کند. 

حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده افزود: در ماه رمضان مراقب باشیم. حرمت دیگران را نگاه داریم و تا یقین پیدا نکردیم سخنی را پراکنده نکنیم. روایت داریم که اگر کسی حق الناسی بر گردنش باشد،خداوند 60 نماز مقبول را می‌گیرد و حق الناسش را صاف می‌کند. 

مشروح این گفتگو را در زیر مشاهده کنید؛

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام دست گرفتاری را گرفتن فقط تو فیلمهاست ...من زندگی نمیکنم فقط نفس میکشم با ماهی 700تومن میشه زندگی کرد .....این پول دارو همسرم مرد زندگیم هم نمیشه خدایا در این شب دست گرفتاران را بگیر یارازق
آخرین اخبار