سرپرست معاونت هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نمایشهای 'اتوبوس' و 'رویای تفتیده' از این استان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'سید علی زمزم' در این خصوص افزود: نمایش اتوبوس كه به عنوان منتخب جشنواره تئاتر استان به جشنواره منطقه ای تئاتر فجر راه یافته بود با به دست آوردن چهار جایزه اول به عنوان منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

وی اضافه كرد: این نمایش دارای فضایی مدرن می باشد و به انسانهایی مربوط می شود كه برای رهایی از مشكلات زندگی به دین پناه می آورند.

زمزم ادامه داد : نمایش اتوبوس به كارگردانی حسین ابراهیمی از فردوس حائز مقام اول در زمینه های نویسندگی، كارگردانی، طراحی نور و بازیگری گروهی در جشنواره منطقه ای شد و اكنون نیز این نمایش با دعوت دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر به بخش رقابتی مسابقه ایران این جشنواره راه پیدا كرد.

وی ادامه داد: نمایش رویای تفتیده نیز به نویسندگی حسین ابراهیمی و كارگردانی امین سالاری و رضا عباسی به عنوان نماینده خراسان جنوبی چندی پیش در جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت كشور حضور پیدا كرد و مقام بهترین بازیگر خردسال را با بازی مائده علی آبادی دختر بچه هشت ساله از آن خود كرد و اكنون نیز به بخش مروری بر آثار تئاتر فجر امسال راه یافت.

زمزم خاطرنشان كرد: حسین ابراهیمی در هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان همدان كه با شركت هشت گروه ایرانی و هشت گروه خارجی برگزار شد با نمایش 'ملاقات شنل قرمزی با گرگ بد جنس' حضور یافت.

وی گفت: این نمایش موفق به كسب مقام سوم نویسندگی، مقام دوم كارگردانی، مقام دوم طراحی بروشور و بازیگری دوم مرد و همچنین مقام اول موسیقی شد و جایزه ویژه عفاف و حجاب با نام طرح مروارید را دریافت كرد.

سرپرست معاونت هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: گروه نمایشی شهرستان سرایان نیز با نمایش در قاب پنجره به كارگردانی و نویسندگی حسین ابراهیمی در جشنواره ملی یادمان ولایت در استان كرمان حایز سه رتبه برترشد و همچنین گروه نمایشی انجمن شهرستان بیرجند با نمایش رویای تفتیده به نویسندگی حسین ابراهیمی و كارگردانی امین سالاری توانست در جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت تهران حضور یابد و پس از اجرا به جشنواره مقاومت تونس دعوت شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.