مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار دام علیه تب برفکی در استان زنجان واکسیناسیون شده اند.

واکسیناسیون بیش از یک میلیون دام علیه تب برفکی در استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: درهمین مدت برای کنترل بیماری بومی تب برفکی ۳۱۰ هزار راس دام سبک وسنگین مایه کوبی شده اند. 

حاج‌کاظمی با اشاره به این که در ۲ ماه گذشته ۸ مورد کانون شناسایی و اقدامات مقابله‌ای انجام شده است افزود: دامداران ازخرید دام ازمیادین جدا خودداری کنند تا گله دام آلوده به بیماری نشود.

مدیر کل اداره دامپزشکی استان با اشاره به احتمال شیوع بیماری تب برفکی از دامداران خواست تا اطلاع ثانوی از خرید دام برای نگهداری و پروار بندی خودداری کنند.

حاج کاظمی گفت: تب برفکی هیچ راه درمانی ندارد و دامداران باید برای در امان ماندن دام‌های سالم از این بیماری رعایت موارد بهداشتی، قرنطینه و ضدعفونی کردن محوطه نگهداری دام‌ها را جدی بگیرند.

وی با بیان این‌که بهترین راهکار مقابله با این بیماری واکسیناسیون دام‌های حساس جهت ایجاد پوشش ایمنی، همچنین اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای است، گفت: تب برفکی می‌تواند با نقل و انتقال دام‌های سالم به مناطق عاری از بیماری و یا تماس بیمار با دام‌های سالم منتقل شود.

تب برفکی یک نوع بیماری حاد عفونی در دام است که زخم سم دهان وزبان ناتوانی حیوان درخوردن غذا ازعلائم آن است.
 
انتهای پیام/ن
 
 

 برفکی در زنجان تحت کنترل است

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.