مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: با توجه به مقاومت خارشتر در برابر تنش‌های آبی، ۲۰۰ هکتار از اراضی بایر شهرستان سرخه به کشت این گیاه دارویی اختصاص یافت.

کشت خارشتر در سرخهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فاطمه سعیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: کشت گیاهان کم آب بر یکی از سیاست‌های مهم دولت و استان سمنان برای حفظ و پایداری منابع آبی است و گیاه خارشتر یکی از بهترین گزینه‌ها برای کشت در شرایط کنونی است.

وی افزود: خارشتر علاوه بر خواص دارویی، گزینه مناسبی برای تأمین علوفه مورد نیاز برای دام سبک است، زیرا دام ترکیبات موجود در این گیاه به راحتی هضم می‌کند و در نهایت شیر و گوشت تولیدی از این دام‌ها دارای ارزش غذایی بالاتری است.

سعیدی، برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور آموزش و انتقال مهارت‌های کشاورزی و آشنایی بهره برداران به نحوه کشت و بهره برداری از این گیاه را از مهمترین اقدامات در دستور کار برای توسعه کشت گیاه خارشتر در شهرستان سرخه مطرح کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه، بر ضرورت توانمندسازی زنان روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش کاشت خارشتر به زنان روستایی می‌تواند علاوه برکمک به وضعیت معیشت روستائیان زمینه‌ای برای جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها باشد.

انتهای پیام / گ 

جزئیات کشت خارشتر در سرخه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.