شاسی‌ بلند جدید آئودی با پیشرانه هیبریدی معرفی شد +تصاویر

آئودی در ادامه طرح تولید گسترده خودرو‌های تمام الکتریکی یا هیبریدی، نسخه جدید شاسی‌بلند Q5 را با پیشرانه ترکیبی معرفی کرد.

شاسی‌ بلند جدید آئودی با پیشرانه هیبریدی معرفی شد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آئودی به دنبال تولید خودرو‌های طرفدار محیط زیست است، به همین جهت ممکن است سری جدیدی از خودرو‌های تمام الکتریکی از طرف آئودی به بازار عرضه شوند و دیگر محصولات این شرکت نیز از سیستم سوخت پاک یا هیبریدی استفاده کنند.

در همین راستا آئودی اخیرا نسخه جدیدی از نسل دوم مدل Q5 را به‌همراه پیشرانه پلاگ‌این هیبریدی، معرفی کرده است. این مدل با نام Q5، 55 TFSI e Quattro شناخته می‌شود و در آن پیشرانه ۲.۰ لیتری TFSI بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی ترکیب شده است، قدرت نهایی این مدل ۳۶۲ اسب‌بخار (۲۷۰ کیلووات) و گشتاور آن ۵۰۰ نیوتن‌متر (۳۶۹ فوت-پوند) است.

شاسی‌ بلند جدید آئودی با پیشرانه هیبریدی معرفی شد +تصاویر

سیستم احتراق داخلی Q5، 55 TFSI e Quattro نیرو ۲۴۸ اسب‌بخار به همراه گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند، از طرفی پیشرانه الکتریکی با سیستم انتقال ۷ سرعته S Tronic و کلاچ‌های جداگانه، ۱۰۵ کیلووات قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در ۵.۳ ثانیه طی می‌کند و نهایت سرعت آن به ۲۳۹ کیلومتر در ساعت (۱۴۹ مایل در ساعت) می‌رسد.

شاسی‌ بلند جدید آئودی با پیشرانه هیبریدی معرفی شد +تصاویر

آئودی باتری مدل Q5، 55 را مانند دیگر شرکت‌ها در کف خودروجای داده است، این باتری با ظرفیت ۱۴.۱ کیلووات‌ساعت در مدت زمان ۲ ساعت و نیم با منبع برق ۴۰۰ ولتی و در زمان ۶ ساعت با منبع برق شهری ۲۲۰ ولتی شارژ کامل می‌شود. این مدل در آزمایش WLTP به صورت تمام الکتریکی توانست بازه حرکتی بیش از ۴۰ کیلومتر را با نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت ثبت کند.


بیشتر بخوانید: خودروی طلایی آلفا رومئو برای مسابقات رالی +تصاویر


شاسی‌ بلند جدید آئودی با پیشرانه هیبریدی معرفی شد +تصاویر

خریداران محصول جدید آئودی می‌توانند موقع رانندگی سه حالت Hybrid، EV و  Battery Hold را انتخاب نمایند، در حالت اول خودرو به صورت ترکیبی از هر دو پیشرانه بنزنی و الکتریکی استفاده خواهد کرد، حالت دوم برای استفاده تنها از پیشرانه الکتریکی است و در حالت سوم نیز تنها پیشرانه  TFSI بنزینی کار خواهد کرد، در حالت آخر همانطور که از نامش مشخص است، انرژی باتری ذخیره می‌شود.

شاسی‌ بلند جدید آئودی با پیشرانه هیبریدی معرفی شد +تصاویر

آئودی در Q5، 55 TFSI e Quattro از طراحی و تجهیزات جذابی استفاده کرده که خریداران را حتی بیش از پیشرانه هیبریدی به خرید آن ترغیب می‌کند، این موارد شامل جلوپنجره با فریم یگانه، چرخ‌های ۱۸ اینچی، چراغ جلو ال‌ای‌دی، صندلی‌های اسپرت و مدیریت هوای داخل کابین سه منطقه‌ای هستند. رانندگان می‌توانند با سیستم هوشمند myAudi به گزینه‌های مختلفی مانند سلامت باتری و موقعیت بازه حرکتی، برنامه و زمان شارژ، مقدار شارژ مصرفی و روند استفاده از شارژ خودرو دسترسی داشته باشند. این مدل در فصل تابستان عرضه و با قیمت ۶۷ هزار ۴۷۴ دلار به فروش خواهد رسید.

انتهای پیام/

شاسی‌ بلند جدید آئودی را ببینید

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دقیقا تمامی امکانات و استانداردش شبیه سمند و برلیانز خودمونه تماما خودروهاشون رو از خودروهای ما کپی می کنند اینم از شرکت آئودی بی کیفیت و بی آبشن .
آخرین اخبار