شرکت‌های هواپیمایی چین از بوئینگ به دلیل زمین‌گیر شدن هواپیما‌های مدل ۷۳۷ مکس پس از دو حادثه سقوط مرگبار این مدل از هواپیما‌ها غرامت خواستند.

درخواست غرامت شرکت‌های هواپیمایی چین از شرکت بوئینگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت‌های هواپیمایی چین از شرکت بوئینگ به دلیل زمین‌گیر شدن هواپیما‌های مدل ۷۳۷ مکس که پس از دو حادثه سقوط مرگبار این مدل از هواپیما‌ها در اتیوپی و اندونزی صورت گرفت غرامت خواستند.

شرکت‌های «ایر چاینا»، «چاینا ایسترن ایرلانیز» و «چاینا سوتِرن ایرلاینز» ابتدای هفته جاری از بوئینگ درخواست غرامت کرده بودند. شرکت هواپیمایی «ژیامین ایرلاینز» چین نیز روز گذشته این خواسته را مطرح کرد.

بنابر اعلام تلویزیون «سی‌سی تی‌وی»، این شرکت هواپیمایی از ۱۰ مارس سال جاری میلادی پرواز‌های ده هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را تعلیق کرده است. در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است به دلیل نزدیکی به فصل طوفان تعلیق طولانی مدت این مدل از هواپیما‌ها می‌توانند بر امنیت تاثیر بگذارد. به همین دلیل، شرکت‌های هواپیمایی قصد دارند این مدل از هواپیما‌ها را به مناطق خنک‌تر و خشک‌تر منتقل کنند.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در این خصوص گفت این تصمیم از سوی خود شرکت‌های هواپیمایی اتخاذ شده است.

در اکتبر سال گذشته میلادی یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در اندونزی به دلیل نقص فنی دقایقی پس از پرواز با ۱۸۹ نفر سرنشین در دریای جاوه سقوط کرد. شش ماه پس از آن در مارس سال جاری میلادی، یک بوئینگ ۷۳۷ مکس دیگر در حال پرواز از اتیوپی به نایروبی بود که دچار سانحه شد و همه ۱۵۷ مسافر آن جان باختند.

پس از حادثه دوم سقوط این مدل از هواپیماها، مقامات تمامی خطوط هوایی در سراسر جهان تصمیم گرفتند پرواز این مدل از هواپیما‌های بوئینگ را لغو کنند و یا آسمان خود را بر روی آن‌ها ببندند.

بنابر گزارش رویترز، اداره هوایی فدارال آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد هیچ برنامه مشخصی برای تایید از سرگیری پرواز‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار