در پی رای اعتماد پارلمان آفریقای جنوبی به سیریل رامافوسا برای دوره پنج ساله ریاست جمهوری، وی بر اتخاذ اقدامات شدید برای مبارزه با فساد تاکید کرد.

وعده رئیس جمهور جدید آفریقای جنوبی برای مبارزه با فسادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی رای اعتماد پارلمان آفریقای جنوبی به سیریل رامافوسا برای دوره پنج ساله ریاست جمهوری، وی بر اتخاذ اقدامات شدید برای مبارزه با فساد تاکید کرد.

به دنبال تلاش رامافوسا برای اجرای شعارهای کارزار تبلیغاتی و تحقق بخشیدن به وعده های انتخاباتی خود جهت مبارزه با فساد در حزب حاکم و دولت، دیوید مابوزا، معاون کنونی رئیس جمهور در پارلمان سوگند یاد نکرد.

براساس اظهارات رئیس جمهور منتخب آفریقای جنوبی، انتشار گزارش هایی درباره اتهامات مابوزا از سوی کمیسیون همبستگی "ای ان سی" مبنی بر بدنامی حزب حاکم از سوی وی سبب شده است مابوزا مراسم تحلیف را در پارلمان برگزار نکند.

براساس گزارش های کمیسیون مبنی بر وقوع تخلفات درون حزبی، رهبران کنگره ملی آفریقا می بایستی از سمت های مدیریتی کناره گیری و به کمیته تخلفات معرفی شوند. همچنین شماری از رهبران ANC شامل دو نفر از وزرای کابینه سابق به اتهام برخی گزارش های مربوط به فساد در دوره یاکوب زوما، رئیس جمهور سابق در پارلمان سوگند یاد نکردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار