سخنگو و رییس اداره ارتباطات سازمان اتش نشانی و خدمات رسانی شهرداری اصفهان گفت: دردو هفته اخیر گزارشات سقوط درخت در شهر اصفهان روزانه ۷ الی ۸ مورد بوده است.

فرهاد کاوه اهنگران سخنگو و رییس اداره ارتباطات سازمان اتش نشانی و خدمات رسانی شهرداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با تاکید بر این نکته که هفته گذشته جو ناپایداری در سطح استان اصفهان وجود داشته افزود:طی دو هفته اخیر تعداد گزارشات سقوط درخت در شهر اصفهان روزانه ۷ الی ۸ مورد بوده و خوشبختانه خسارات جانی گزارش نشده، اما خسارات مالی از جمله سقوط درخت برای روی ماشین‌ها وجود داشته است و البته توصیه می‌شود موقع وزش باد از تردد‌های غیر ضروری خودداری شود.
 
 

سه گزارش غرق شدگی در حومه اصفهان


وی با ذکر این نکته که به هیچ عنوان از آب رودخانه برای تفریح استفاده نشود افزود: حداقل فرصت نجات از غرق شدن سه دقیقه است و میانگین حضور آتش نشان‌ها در محل حدود ۴ دقیقه می‌باشد یعنی یک دقیقه بعد از غرق شدن، غریق نجات در محل حادثه حضور می‌یابد .

سخنگو و رییس اداره ارتباطات سازمان اتش نشانی و خدمات رسانی شهرداری اصفهان افزود: خوشبختانه در شهر اصفهان و حاشیه رود خانه تلفات جانی وجود نداشته، اما در حومه شهر اصفهان سه نفر تلفات جانی در اثر غرق شدگی گزارش شده است.

کاوه اهنگران بیان داشت: سازمان آتش نشانی برای پیشگیری از بروز این حوادث، با حضور در محل‌های اجتماع مردمی مانند مدارس و مساجد و.. به اموزش مردم پرداخته است. همچنین گشت‌های غواصی بعد از ظهر‌ها در محل‌های تجمع مردم در حاشیه زاینده رود مستقر هستند.

وی با تاکید بر این نکته که شهروندان به هیچ عنوان حق شنا در رودخانه در محل نصب تابلو شنا ممنوع را ندارند افزود: با توجه به این که بستر رود خانه صاف نیست عوامل غرق شدگی به شرح زیر است: گیاهان و نیزار‌های موجود در بستر رودخانه، فشار زیاد آب، سرد بودن آب و به تبع گرفتگی عضلات، شوخی‌های نامناسب در حاشیه رود خانه و بی توجهی والدین در مراقبت از کودکان از جمله دلایل غرق شدگی در رودخانه هستند.
 


نجات بانوی باردار در تله سیژ اصفهان



سخنگو و رییس اداره ارتباطات سازمان اتش نشانی و خدمات رسانی شهرداری اصفهان بیان داشت: جمعه هفته گذشته تله سیژ ناژوان دچار خرابی شد و تعداد ۸ نفر از شهروندان در محل دچار حادثه شدند، که در بین آنان یک بانو باردار وجود داشت که با حضور سریع اکیپ امداد و نجات کوهستان در محل حادثه ۴ نفر با نردبان آتش نشانی و ۴ نفر دیگر بعد از رفع خرابی نجات یافتند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار