کارشناس فوتبال گفت: فوتبالیست‌ها وقتی گلی دریافت می‌کنند نباید به سمت داور بروند یا هواداران را تهییج کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دوستی مهر، سرمربی پیشین تیم‌های نوجوانان و جوانان کشورمان در مورد عملکرد اخلاقی-فرهنگی فوتبالیست‌ها در لیگ هجدهم فوتبال کشور در گفتگو با یک برنامه رادیویی گفت: چقدر خوب است که بحث اخلاق در ماه رمضان مطرح می‌شود. در تمام رشته‌های ورزشی همه ورزشکاران باید در ماه علی علیه السلام، به الگوی اخلاقی، چون امیر المومنین اقتدا کنند.

دوستی مهر: کریم باقری الگوی ورزشی مناسبی برای مردم محسوب می‌شود / بازیکنان باید با مدیریت بازی، آرامش را به سکو‌ها برگردانند

بازیکنان باید با مدیریت بازی، آرامش را به سکو‌ها برگردانند

او ادامه داد: کشور ما عاشق‌ترین مربیان ورزشی، بازیکنان و تماشاچیان را دارد. در هر بازی تماشاگران از ۲ روز قبل به ورزشگاه‌ها می‌روند و به ورزش ما انگیزه می‌دهند که نشان از عشق آن‌ها دارد. ما باید الگوی خوبی برای مردم در مستطیل سبز بسازیم. ورزشکاران باید بدانند برای تبدیل شدن به الگو، به ۸۰ میلیون ایرانی تعلق دارند و طوری باید ورزش کنند که مردم را به ورزش علاقه‌مند کنند. فوتبالیست‌ها وقتی گلی دریافت می‌کنند نباید به سمت داور بروند یا هواداران را تهییج کنند، آن‌ها باید با مدیریت بازی آرامش را به سکو‌ها باز گردانند.

بازیکنان پیشکسوت اسوه، به علت عملکرد خوبشان هنوز محبوب مردم هستند

وی ادامه داد: علت اینکه مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، علی کریمی، ابراهیم صادقی هنوز بازی نمی‌کند، اما به عنوان اسوه از آنها یاد می‌شود این است که با رفتار خوب خود، تاثیر بالایی روی مردم می‌گذارند. مثلا دایی در بخش سیل زده، ایتام و خیریه پیشتاز هستند و الگوی مناسبی برای جوانان ما محسوب می‌شوند.

دوستی مهر: کریم باقری الگوی ورزشی مناسبی برای مردم محسوب می‌شود / بازیکنان باید با مدیریت بازی، آرامش را به سکو‌ها برگردانند

قطبی ادبیات حرفه‌ای را وارد ایران کرد

دوستی مهر افزود: مهدوی کیا در هر حالتی مایحتاج اصلی بازیکنان ما را در فوتبال با هر سختی تامین می‌کند. دایی در مورد زلزله و سیل آسیتن بالا می‌زند و کار می‌کند. کریم باقری نیز در کنار همه این‌ها که جز ادب و احترام چیزی از او ندیده ام و الگوی بسیار خوبی برای مردم ما محسوب می‌شود. در سمت سرمربی نیز افشین قطبی سال‌های زیادی را در ایران مربیگری نکرده است و چه به عنوان مربی که در پرسپولیس حضور داشته یا در تیم ملی فوتبال ایران نوع رفتار و مصاحبه بعد اتمام بازی را با وارد کردن ادبیاتی حرفه ای، به ما آموزش می‌دهد.

احترام به پیشکسوتان از بین رفته است

سرمربی پیشین تیم‌های نوجوانان و جوانان بیان کرد: ورزشکاران باید بدانند، فوتبال تمام می‌شود، چیزی که باقی می‌کند روح پهلوانی است. برای تبدیل شدن به الگوی ورزشی مناسب باید روح پهلوانی را رعایت کنیم. بازیکنانی که در لیگ نوزدهم بازی می‌کنند باید بدانند با توجه به اینکه احترام کسوت‌ها از بین رفته، قدر مربیانی که سال‌های زیادی در فوتبال زحمت کشیدند را بدانند و برای جایگاه شان ارزش قائل شوند.


بیشتر بخوانید:

فوتبالیست های نوجوان تیم ملی راهی اردن شدند

تیم ملی نوجوانان ایران ۲ - ۱ عمان / پیروزی شاگردان چمنیان در مصاف تدارکاتی

سرمربی تیم ملی عمان: بازی‌های تیم ملی نوجوانان ایران در آسیا معروف است


انتهای پیام/

اظهارات دوستی مهر در مصاحبه با رادیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار