همایش عشایر شهرستان زیرکوه باحضور مسولان استانی و شهرستانی در روستای مرزی چاه الهداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عربشاهی فرماندار زیرکوه در همایش عشایر  این شهرستان ضمن تبریک ۲۹ اردیبهشت روز جامعه عشایری،گفت:عشایر درهمه ی دوران تاریخ روپای خود ایستادند و دارای استقلال اقتصادی بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه عشایر در ابعاد اقتصادی،نظامی و فرهنگی سه ویژگی بسیارمهم دارند  افزود: این فرهنگ غنی عشایر یک ذخیره است،دربعد نظامی نیزجامعه ی عشایر ی را در کل دوران تاریخ کسی نتوانست زمین بزند،

عربشاهی ادامه داد: عشایر همواره در دفاع از کشور و مرزهای ایران زمین پیشگام بودند و از مرزهای ایران حراست و نگهبانی داشته و دارند.

فرماندار زیرکوه در ادامه با اشاره به کلام حضرت امام (ره)گفت:برای خصوصیاتی همچون جوانمردی،میهمان نوازی،آمادگی برای دفاع از مرزها و...بود که امام فرمودند؛ عشایر ذخایر انقلابند.

غضنفری از عشایر شهرستان زیرکوه،. اشتغال جوانان ،مرمت قنوات ،احداث کارگاهای قالیبافی ،مرمت و تسطیح راهای محلات عشایری ،عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه ،تامین علوفه دام آبرسانی به محلات عشایری ،و کمبود امکانات ورزشی را از مهمترین مشکلات عشایر زیرکوه عنوان کرد و خواستار رسیدگی و رفع این مشکلات شد .

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر استان خراسان جنوبی عشایر را از بهترین بندگان خدا دانست و افزود: این عزیزان افرادی کم توقع و عاشق به کار هستند .

وی نیز بر رونق و ایجاد بازار فروش صنایع دستی عشایر تاکید کرد و گفت باید تلاش شود تا توجه بیشتری به صنایع دستی عشایر شود و رونق بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام / ط ا

رونق و ایجاد بازار با فروش صنایع دستی عشایر

برچسب ها: فرمانداری ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار