یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از آثار مهم روزه داری در ماه مبارک رمضان این است که باعث می‌شود انسان کنترل نفس خویش را به دست بگیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حجت الاسلام محمدتقی صرفی‌پور  استاد حوزه و دانشگاه  از ماه مبارک رمضان به عنوان ماهی برای نزدیک شدن به خداوند یاد و اظهار کرد: با روزه داری می توان از فیوضات این ماه بهره مند شددر روایات داریم که حتی خواب و نفس کشیدن فرد روزه دار هم برای او عبادت محسوب می شود و این نشان از جایگاه والای روزه داری در دین مبین اسلام دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه روزه داری باعث می شود تا طعم فقر را بچشیم، گفت: چشیدن طعم فقر می تواند در گرایش آدمی به سوی کمک به فقرا و نیازمندان اثرگذار باشد.

صرفی‌پور ادامه داد: یکی از آثار مهم روزه داری در ماه مبارک رمضان این است که باعث می شود تا کنترل نفس را به دست بگیریم، زیرا کسی که به خاطر خداوند از لذت خوردن و نوشیدن صرف نظر می کند، به واقع نفسش را زیر پا گذاشته است در روایات از روزه به عنوان جهاد اکبر یاد شده و جهاد اکبر جهادی است که آدمی در آن بر نفس خودش پیروز شود.

وی با بیان اینکه آمار جرم و جنایت‌ در ماه مبارک رمضان پایین می آید، گفت: این موضوع نشان می دهد که حتی افراد مجرم هم در این ماه به گونه دیگری زندگی می کنند و این ارزشمند است نقش روزه داری در دستیابی به سلامت جسمی اثر گذار است چراکه بسیاری از مواد زائد و سموم تجمع یافته در بدن در جریان روزه داری از بین خواهند رفت.



انتهای  پیام/ز


آمار جرم و جنایت‌ در ماه مبارک رمضان پایین می آید

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.