استاندار اصفهان گفت : برنامه آبی استان تا سال ۱۴۰۴ برای تصویب در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشوربررسی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استانداراصفهان درجلسه کارگروه سازگاری استان با کم آبی گفت: شهرداری اصفهان هم در توسعه فضای سبز شهری باید هوشمندانه عمل کند و از کاشت بیشتر چمن درفضا‌های شهری جلوگیری کند.

وی افزود: در برنامه ریزی‌ها نباید نگاه کوتاه مدت داشت بلکه باید دنبال منابع جدید آب باشیم. همچنین برنج کاری در شرق و غرب استان عاملی برای ضربه به برنامه‌های بلند مدت است که نیاز به همفکری و بر نامه ریزی دارد.

عباس رضایی با اشاره به اینکه از چند روز آینده بیش از یک میلیون کولر آبی شروع به کار می‌کند گفت: حدود ۵۰ میلیون مترمکعب آب در این زمینه مصرف می‌شود؛ بنابراین مشوق و تسهیلات مناسب برای استفاده بیشتر از کولر‌های گازی در برنامه سازگاری استان با کم آبی قرار می‌گییرد.

استانداراصفهان  با اشاره به ضرورت کاهش تنش‌های آبی بین استانی گفت:گروه دوستی اصفهان و خوزستان و یزد را تشکیل میدهیم.
وی تصریح کرد: صنعت موظف است پول آب مصرفی خود را کامل پرداخت کند و باید این کار را انجام دهدچون مصوبه هیات وزیران است.

میرمحمدصادقی مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان هم در این جلسه ضمن ارائه جزئیات و کلیات برنامه سازگاری استان با کم آبی گفت: این برنامه شامل دو بخش وضعیت آبی استان و برنامه‌های آبی برای مدیریت بهتر منابع آب است که ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این برنامه نیاز است.

محمدی نماینده کشاورزان گفت: در شرق اصفهان ۲هزارمترمربع کشت برنج می‌شود؛ و هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی کاشت برنج کشاورزان را بگیرد. چون سابقه برنج کاری در اصفهان مربوط به هزار سال قبل است.

امینی مدیر صنف کشاورزان هم با اشاره به اینکه میزان مصرف آب برنج کاری در استان‌های مختلف برابر نیست افزود:برخی کاشت‌های جایگزین برنج در لنجان دوبرابر کاشت برنج مصرف آب خواهدداشت.

وی خاطر نشان کرد پیشنهاد می‌دهیم میزان آب خشکی کاری را به کشاورز بدهید تا خودش تصمیم بگیرد چه نوع محصولی کشت کند.


انتهای پیام/م

 

برگزاری جلسه کارگروه سازگاری استان اصفهان با کم آبی

برچسب ها: استانداری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار