سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ احتمال دارد در نشست گروه بیست در خصوص امنیت انرژی اروپا با یکدیگر گفتگو کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی وی ممکن است در خصوص امنیت انرژی اروپا در نشست گروه بیست در ژاپن با یکدیگر گفتگو کنند؛ هر چند هنوز توافقی نهایی درباره یک نشست دوجانبه حاصل نشده است.

دیمیتری پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا پوتین و ترامپ در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ گفتگو خواهند، تصریح کرد: اگر یک چنین نشستی انجام شود، قطعا در آن به مسأله امنیت انرژی اروپا پرداخته خواهد شد.

گفتنی است پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود آماده است با آمریکا گفتگو کند. به گفته رئیس جمهور روسیه، نشست گروه بیست که قرار است اواخر ژوئن در اوساکای ژاپن برگزار شود، می‌تواند فرصتی مناسب برای انجام این کار باشد.

همچنین شایان ذکر است آمریکا به شدت با ساخت یک خط لوله جدید انتقال گاز از روسیه به اروپا مخالف است. واشنگتن بار‌ها تهدید کرده تحریم‌هایی را علیه پروژه نورد استریم ۲ و نیز شرکای اروپایی آن اعمال خواهد کرد. مقامات آمریکا پیشتر گفته بودند تصمیم دارند گاز طبیعی مایل (ال ان جی) را در اختیار اروپا قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار