نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات توضیحاتی داد.

توضیحات حج و زیارت درباره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به همراه حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امروز در محل بعثه مقام معظم رهبری با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انتصاب حجت الاسلام والمسلمین نواب را به عنوان نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی تبریک گفت و درباره برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص سفر‌های زیارتی دانشگاهیان توضیحاتی داد.

در این دیدار زمینه همکاری هرچه بیشتر برای اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات و در صورت راه اندازی عمره به سرزمین وحی بررسی شد و دو طرف بهره مندی از فضای معنوی این سفر‌ها را دارای آثار و برکات فراوان در میان دانشگاهیان دانستند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت حضور دانشگاهیان در سفر‌های زیارتی را در راستای تبیین و تعمیق ارزش‌های اسلامی دانست و بر لزوم ارتباط موثر و مستمر روحانی کاروان با زائرین در این سفر‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب، شوق زیارت اعتاب مقدسه در قشر دانشگاهی را یادآور شد و از پیشنهاد همکاری و برنامه ریزی برای تسهیل سفرهای زیارتی دانشگاهیان استقبال کرد و گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بسته‌های متنوعی را برای پاسخگویی به نیاز اقشار مختلف زائران تهیه کرده اند که دانشگاهیان هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: این مجموعه آمادگی دارد که از طریق شرکت شمسا و استفاده از ظرفیت‌هایی که در عراق وجود دارد برای سفر‌های ارزان قیمت هم برنامه ریزی کند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارتقاء بینش و بصیرت اعتقادی را از برکات سفر‌های زیارتی در میان دانشگاهیان دانست و با اشاره به استقبال آن‌ها از این سفر‌ها به ویژه در استان تهران گفت: زیارت بارگاه اهل بیت (علیهم السلام) در بهره مندی از این فضای معنوی و حتی در زندگی دانشجویان تاثیر مثبت داشته است.

وی به اعطای وام به دانشگاهیان برای سفر‌های زیارتی اشاره کرد و خواستار پیگیری جدی تر سفر‌های کوتاه مدت و ارزان قیمت شد.

در پایان این دیدار، حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز از برنامه‌های آینده این ستاد گزارش داد و تاکید کرد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تلاش دارد با استفاده از راهکار‌های مناسب پاسخگوی انتظارات دانشگاهیان در سفر‌های زیارتی باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در پایان این دیدار گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کار بزرگی را در خدمتگزاری به آینده سازان کشور بر عهده دارد و با توجه به علاقمندی قشر دانشگاهی برای بازدید از برخی اماکن تاریخی و مذهبی در عراق، با بهبود فضای امنیتی دراین کشور می‌توان این بازدید را در برنامه سفرآن‌ها گنجاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار