«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا از ارائه لایحه تحریم شرکت‌هایی که با پروژه نورد استریم ۲ همکاری دارند، خبر داد.

تاکید وزیر انرژی آمریکا بر تصویب لایحه تحریم پروژه نورد استریم ۲ در آینده نزدیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد لایحه تحریم شرکت‌هایی که با پروژه نورد استریم ۲ همکاری دارند به زودی برای تصویب به کنگره تحویل داده می‌شود.

پری که برای شرکت در مراسم تحلیف ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور منتخب اوکراین به این کشور سفر کرده است، گفت: مخالفت‌ها با پروژه نورد استریم ۲ در آمریکا همچنان ادامه دارد. سنای آمریکا قصد دارد لایحه‌ای را تصویب کند. مجلس نمایندگان نیز آن را تصویب می‌کند و سپس برای اجرایی شدن به رئیس جمهور تحویل داده می‌شود تا امضا شود. پس از آن تحریم‌ها علیه پروژه نورد استریم ۲ اعمال می‌شود.

در همین حال «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد تلاش‌های آمریکا برای سنگ‌اندازی در روند پروژه نورد استریم ۲ که گاز روسیه را به اتحادیه اروپا انتقال می‌دهد در واقع حمله به امنیت اروپاست.

پیش از این، «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه تگزاس و «جین شاهین» سناتور دموکرات نیوهمپشایر از اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از ارائه لایحه‌ای جهت فشار بر روسیه و ممانعت از توسعه این پروژه عظیم خط لوله نفتی خبر دادند. این لایحه پیشنهادی موجب تحریم شرکت‌ها و افرادی که با پروژه نورد استریم ۲ همکاری می‌کنند و همچنین مالکان کشتی‌های لوله‌کشی شده می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر با اشاره به اینکه پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا عامل وابستگی کشور‌های اروپایی به مسکو است، آن را یک سلاح ژئوپلیتیک توصیف کرد. برخی مقامات اروپایی مخالف با پروژه نورد استریم ۲ معتقدند روسیه با انتقال گاز به اروپا از طریق این خط لوله، می‌تواند از آن به عنوان حربه‌ای برای تحریم اروپا و ضربه زدن به صنعت انرژی آن استفاده کند. کشور‌های لتونی، لیتوانی، استونی، لهستان، دانمارک و اوکراین با مطرح کردن این ادعا که گاز روسیه وابستگی اتحادیه اروپا به مسکو را افزایش می‌دهد، مخالفت خود را با این پروژه اعلام و بر جایگزینی آن با منابع انرژی خود تاکید کردند.

نورد استریم ۲ پروژه مشترک بین شرکت گازپروم روسیه با آلمان، فرانسه، اتریش و هلند است که با بودجه ۱۱ میلیارد دلاری و با هدف ارسال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار