بمنظور کاهش آمار غریق در دریا ۵۵۰ ناجی غریق از فردا در سواحل مازندران فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:در مرحله نخست ۵۵۰ ناجی غریق از فردا یکم خرداد امسال برای نجات جان مسافران و کاهش غریق در سواحل مازندران مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه بعدازظهر امروز این تعداد ناجی غریق در سواحل بابلسر در مانور سراسری توانایی‌های خود را محک می‌زنند، گفت: این مانور مشترک با همکاری امدادگران هلال احمر و اورژانس برگزار می‌شود.

کریمیان با بیان اینکه در این مدت رانندگان جت اسکی، قایق موتوری و سایر تجهیزات خدماتی در طرح دریا حضور فیزیکی دارند، گفت: ناجیان غریق تا پایان شهریور امسال در سواحل استان مستقر هستند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: ناجیان غریق با کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس کار خدمات رسانی به مسافران و شهروندان را در ساحل انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح دریا در این استان در ماه مبارک رمضان از فردا فعال می‌شود، افزود: تمام تلاش ما این است تا قداست و حرمت ماه مبارک رمضان در کنار فعال بودن طرح دریا در سواحل استان حفظ و شئونات این ماه رعایت شود.

کریمیان از مسافران خواست تا در خارج از طرح دریا شنا نکنند و از شنا شبانه در دریای خزر پرهیز کنند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه ساعت شنا در طرح دریا از ۸ صبح تا ۲۰ شب اعلام شده است، افزود: از آغاز امسال تا کنون دو نفر در سواحل بابلسر و سلمانشهر مازندران غرق شدند که در این مدت طرح دریا اجرا نشده بود.

مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل یک هزار کیلومتری خزر را در اختیار دارد و در طرح دریا سال گذشته ۶۳ نفر در این طرح‌ها غرق شدند که بیشترین غریق مربوط به استان‌های مازندران، تهران و خراسان رضوی بود.
انتهای پیام/آ
 
 

فعالیت ۵۵۰ ناجی غریق از فردا در سواحل مازندران

برچسب ها: اورژانس ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.