مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: اماکن مهم برای بازدید معلولین مناسب سازی می‌شوندسالن‌های معرفی در محوطه‌ها راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی  گردشگری صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در راستای الکترونیک کردن خدمات از روش‌های جدید و دیجیتال برای معرفی آثار در محوطه‌های تاریخی استفاده می‌شود.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه در کنار آثار تاریخی نیاز به یک سری زیرساخت‌ها از جمله پارکینگ داریم گفت:برای احداث پارکینگ در محدوده تاق بستان و سایر آثار داخل شهر باید بخش خصوصی با هماهنگی شهرداری ورود کند.کرمانشاه یک شهر تاریخی بوده که ۳۳۰ هکتار از آن در محدوده بافت تاریخی وجود دارد.

وی افزود:در دهه‌های گذشته غفلت‌هایی برای حفاظت از بافت تاریخی وجود داشته است که متاسفانه امروز شاهد تخریب و مشکلات زیادی در این محدوده هستیم.

قادری بیان  کرد: :مجلس شهرداری‌ها را مکلف کرده است که بنا‌هایی را که به بافت تاریخی آسیب می‌رسانند تخریب کند.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: ضعف تبلیغات گردشگری و رویداد سازی دو عامل اصلی حضور کم گردشگران در استان با وجود همه ظرفیت‌های بیشمار استان است.

وی افزود:برای تبلیغات گردشگری و رویداد سازی برنامه‌های گسترده‌ای را در دست اقدام است.کرمانشاه پایتخت نوروز ایران از جمله این رویداد‌ها بود که انجام شد و در سال‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت. در همین راستا به دنبال میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی ۲۰۲۰ هستیم.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه  گفت: سیل اخیر نشان داد که بنا‌های تاریخی بسیار مقاوم‌تر از سازه‌های جدید هستند.برای ساماندهی پل کهنه باید اداره راه برای احداث پل جدید کمک کند تا تردد از روی پل کهنه به این بنا آسیب نرساند.
امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در گردشگری شهری نیاز به حمایت و همراهی شهرداری هستیم برای باز آفرینی شهری باید کارگروه‌هایی شکل گیرد که نقشه‌های این باز آفرینی تهیه شود.

وی ادامه داد:این آمادگی را داریم که کسانی که مالکیت خانه‌های تاریخی را دارند با حفظ و احیاء بنا برای تغییر کاربری به عنوان مجموعه‌های فرهنگی، پذیرایی و یا اقامتی مجوز‌های لازم را بدهیم.

قادری  گفت:ساختمان اداره کار و ساختمان شهرداری از جمله بنا‌های با ارزش کرمانشاه هستند. مکاتبه‌هایی با استاندار و شهردار داشته ایم حاضریم تبدیل به موزه استاندارد کنیم.

وی بیان کرد : مرمت بازار نیازمند همراهی مردم و شهرداری و نهاد‌های دیگر از جمله آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای است. مرمت‌های بازار را در اولویت قرار داده ایم از هفته آینده مرمت بخش دیگری از بازار را شروع می‌کنیم احداث سه بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان‌های روانسر، اسلام آباد، صحنه را در سال جاری در دستور کار داریم.

انتهای  پیام/ز

 

۳۳۰ هکتار از شهر تاریخی  کرمانشاه  در محدوده بافت تاریخی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.