شهرستان لردگان بیشترین آمار اهدای عضو را در استان چهارمحال و بختیاری دارد.

لردگانی‌ها پیشتاز در امر خداپسندانه اهدای عضوبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همه ساله تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو که در لیست انتظار هستند، جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی، زیر خاک مدفون می‌شود.

هر کس و در هر سن می‌تواند در صورت بروز مرگ مغزی و با رضایت بستگان، اهدا کننده عضو باشد.

اولین رضایت گیری اهدای عضو در استان چهارمحال و بختیاری در ۲۲ دی ماه ۸۲ در شهر لردگان صورت گرفت و در پی این رضایت، هشت عضو حیاتی و نسوج پسر ۱۶ ساله به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

حجت الله امیری رابط واحد فراهم آوری عضو چهارمحال و بختیاری در لردگان به مناسبت روز ملی اهدای عضو در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این شهرستان از سال ۸۲ تا کنون با ۵۳ مورد رضایت گیری و اهدای عضو، بیشترین آمار را در استان به خود اختصاص داده و در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: در این مدت جوانترین موارد اهدای عضو مربوط به یک دختر و یک پسر پنج ساله و مسن‌ترین مورد، مربوط به خانم ۶۹ ساله می‌باشد.

امیری اضافه کرد: در سال ۹۶ تعداد رضایت گیری اهدای عضو در شهرستان لردگان ۱۵ مورد، در سال گذشته ۱۲ مورد و از ابتدای امسال تاکنون یک مورد بوده است.

زهرا سیاح هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر این استان در زمینه اهدای عضو جزو پنج استان فعال کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه میزان رضایت گیری اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری بین ۶۰ تا ۶۵ درصد است افزود: از هر سه خانواده بیمار مرگ مغزی در استان، دو خانواده رضایت گیری به اهدای عضو می‌دهند.

سیاح اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که ۳۰ نفر از آنان در لیست اهدای عضو قرار دارند.

وی ادامه داد: علاقمندان جهت دریافت کارت اهدای عضو، می‌توانند به نشانی اینترنتی ehda.ir و یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در شهرکرد مراجعه کنند.

۳۱ اردیبهشت ماه به عنوان «روز ملی اهدای عضو» نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ف

اهدای عضو، اهدای زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار